آخرین اخبار

سکوت وزارت ورزش درباره اتفاقات وزنه‌برداری/ فدراسیونی که به مرادش نمی‌رسد

فدراسیون وزنه‌برداری این روزها در حواشی و بحران‌های عجیبی دست و پا می‌زند و وزارت ورزش و جوانان در این باره سکوت کرده است.

اشتراک گذاری
14 خرداد 1401
کد مطلب : 929

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، شرایط این روزهای فدراسیون وزنه‌برداری بحرانی است و با وضعیت فعلی امید چندانی به تغییر وضعیت در این رشته وجود ندارد. همه چیز برهم ریخته و نابسامانی به وجود آمده که دود آن بیشتر از همه در چشم قهرمانان و ورزشکاران و مربیان این رشته خواهد رفت.

ظاهراً تنها چیزی که برای علی مرادی به عنوان رئیس فدراسیون اهمیت ندارد، آرامش و موفقیت در وزنه برداری است و مشخص نیست او به دنبال چه اهدافی در این رشته است که تا این حد همه چیز رها شده و وزنه‌برداری کشور در باتلاق فرو رفته است. رئیسی که باید آرامش را به این رشته تزریق کند و همه امور را سر و سامان دهد با دامن زدن به اتفاقات عامل نابسامانی و از دست رفتن آرامش شده است.

شرایط اردوهای وزنه برداری مدت‌ها است که تعریفی ندارد و ملی پوشان از امکانات حداقلی محروم هستند. وقتی توجهی به وضعیت موجود نمی‌شود و هیچ اقدامی برای بهبود امور صورت نمی گیرد نتیجه چیزی می‌شود که روز چهارشنبه اتفاق افتاد و ملی پوشان اردو را ترک کردند، اما در اقدامی قابل تامل رئیس فدراسیون به عنوان پدر به جای اینکه پای درد دل فرزندان خود بنشیند و مشکلات آنها را حل کند، روی به تهدید می‌آورد و گویی که آنها خواسته زیادی داشته‌اند.

اقدام‌های علی مرادی حتی فراتر از تهدید رفته و او پس از مصاحبه انتقادی محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی که در حمایت از ملی پوشان و خواسته بر حق آنها بود، بلافاصله وی را از سرمربیگری برکنار کرد. (مصاحبه برخواه با فارس را اینجا ببینید.)

برخواه در صحبت‌های خود گفته بود: «دو ماه قبل اولین نفری بودم که با مرادی رئیس فدراسیون صحبت کردم تا مشکلات برطرف شود، خیلی پیگیری کردیم که مشکلاتِ قبل از مسابقات جهانی ازبکستان پیش نیاید، اما اتفاقی نیفتاد. به هر حال برگزاری اردو در ورزشگاه آزادی برای رده بزرگسالان زیاد مناسب نیست. این کار مستلزم این است که مجموعه کارکنان فدراسیون پای کار بیایند اما این حس همکاری و همراهی در فدراسیون دیده نمی‌شود و وجود ندارد.»

آنچه مشخص است اینکه صحبت‌های برخواه و اقدام ملی پوشان خواسته زیادی نیست. آنها به دنبال داشتن حداقل امکانات هستند تا بتوانند به خوبی تمرین کرده تا پرچم ایران را در میادین بین المللی بالا ببرند، اما ظاهرا رئیس فدراسیون به همین اندازه هم انتقادات و درخواست‌‌ها را بر نمی‌تابد. او که در کش و قوس بازنشستگی است با انتقادهای زیادی از سوی قهرمانان، مربیان و پیشکسوتان روبرو شده، اما نکته تامل برانگیز سکوت وزارت ورزش در بحران به وجود آمده در این رشته است.

به گزارش فارس، پناهنده شدن یک ورزشکار، ترک اردو توسط ملی‌پوشان و حالا برکناری سرمربی تیم ملی تنها در یک ماه رقم خورده و وزنه برداری کشور را با بحران جدی روبرو کرده است. در این شرایط وزارت ورزش باید پای کار بیاید و نمی‌تواند پای خود را کنار بکشد تا هرچه می‌خواهد در این رشته المپیکی اتفاق بیفتد. 

خواسته جدی اهالی وزنه برداری رسیدگی به وضعیت فعلی از سوی وزارت ورزش است. مقامی، دبیر سابق وزنه برداری در این باره می‌گوید: « امیدوارم وزارت ورزش در دهه کرامت تیر خلاص را بزند و وزنه‌برداری را از این شرایط نجات دهد. وزارت ورزش اگر اقدامی برای رفتن مرادی انجام دهد لطف بزرگی در حق وزنه‌برداری کرده است.»

با این وضعیت مدیریت، به نظر می رسد فدراسیون وزنه برداری نمی تواند به مرادش برسد.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 8 =