آخرین اخبار

از سفیران آمادگی جسمانی تجلیل شد/متروپل اجتماعی در انتظار مردم

رئیس فدراسیون ورزش همگانی در خصوص عدم توجه به ورزش همگانی و کم تحرکی در جامعه هشدار داد.

اشتراک گذاری
09 خرداد 1401
کد مطلب : 831

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از طرح ملی لیگ آمادگی جسمانی باشگاه‌های ایران امروز برگزار شد.

* افشین ملایی رئیس فدراسیون، حسین توکلی پیشکسوت وزنه‌برداری، مجید خدایی از پیشکسوتان کشتی در مراسم حضور داشتند. برادران رنگرز و بهداد سلیمی با وجود دعوت در مراسم حضور پیدا نکردند.

* در مراسم امروز همچنین از چهره‌های ماندگار و سفیران آمادگی جسمانی تجلیل شد.

* لیگ آمادگی جسمانی برای اولین بار تیرماه سال گذشته برگزار شد. مسابقات امسال به صورت متمرکز برگزار می‌شود که مرحله نهایی به صورت المپیاد خواهد بود.

* افشین ملایی در این مراسم، گفت: به دلیل تغییر سبک زندگی بحران کم تحرکی جامعه را فرا گرفته است. اگر ملتی بخواهد در حوزه‌های مختلف عملکرد قابل قبولی داشته باشد با سلامت جسمی و روانی فراهم می‌شود. جامعه دچار کم تحرکی شده که عامل اصلی مرگ و میر است.

* وی افزود: بیش از ۵ میلیون نفر دچار دیابت و ۸ میلیون نفر در معرض این بیماری قرار دارند. این آمار تلخ و تکان‌دهنده است. از میزان منابع مالی که باید صرف بیماری شود ۴ میلیارد دلار هزینه آن است. بیش از ۳۰ میلیون ایرانی در معرض فشار خون بالا هستند بنابراین آمارها نشان می‌دهد توسعه ورزش همگانی در راس سیاست‌ها نبوده و اگر آن را ادامه دهیم رسالت ورزش کشور را به چالش کشیده‌ایم.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی یادآور شد: فدراسیون‌های ورزشی هم باید به گسترش مخاطبان خود کمک کنند. اگر امروز رسانه به این موضوع بپردازد و مسئولان ارشد کشور به سلامت جامعه و ورزش همگانی توجه کنند آینده خوبی خواهیم داشت. در صورت عدم توجه به کم تحرکی مردم ایران متروپل اجتماعی در انتظار مردم کشور خواهد بود. 

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − دو =