آخرین اخبار

از رویا تا واقعیت بین المللی شدن فرودگاه یاسوج/تشریح اقدامات انجام شده برای پروازهای خارجی

مدیرکل فرودگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه رویای بین‌المللی شدن فرودگاه یاسوج محقق شده است از امکاناتی گفت که اکنون در این فرودگاه مستقر شده و امکان پذیرایی از پروازهای خارجی وجود دارد.

اشتراک گذاری
02 خرداد 1401
کد مطلب : 686

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست خبری مدیرکل فرودگاههای استان کهگیلویه و بویراحمد با رسانه‌ها برگزار شد در این آیین عنایت‌الله انصاری‌فرد با حضور بر روی باند فرودگاه یاسوج اقدامات انجام شده در سال گذشته روی باند این فرودگاه بین‌المللی را برای خبرنگاران توضیح داد.

 مدیرکل فرودگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به همراه خبرنگاران با حضور در مقر آتش نشانی فرودگاه یاسوج گفت: علاوه بر این که چهار خودروی آتش نشانی با کیفیت بالا در این فرودگاه داریم یک دستگاه برف کار را نیز به فرودگاه و آتش نشانی آن اضافه کرده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه برای نوسازی و بهسازی آتش‌نشانی فرودگاه دو میلیارد تومان از شرکت فرودگاه‌های کشور گرفتیم افزود: چون این مبلغ برای نوسازی آتش نشانی فرودگاه کافی نیست پیشنهاد ۴ میلیارد تومان را داده ایم که قرار بر همکاری شده است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر آتش‌نشانی فرودگاه ۸ نیرو دارد گفت: استاندارد های آن برابر با استانداردهای کشوری و همچنین استانداردهای فرودگاههای اروپایی است.

وی با بیان اینکه کارکنان آتش نشانی باید همواره در بالاترین آمادگی جسمانی قرار داشته باشند یادآور شد: سالن بدنسازی برای همکاران خود در آتش نشانی آماده کرده ایم و همچنین مانور های آتش نشانی را در فرودگاه به صورت اضطراری برگزار می‌کنیم. 

وی در ادامه با همراهی خبرنگاران و با حضور در سالن فرودگاه با بیان و تشریح اقدامات بزرگ و ارتقاء تجهیزات و امکانات این سالن گفت: وقتی در تاریخ پنجم بهمن ماه سال گذشته فرودگاه یاسوج به فرودگاه بین المللی ارتقا پیدا کرد سریعا اعتبار ۴۵۰ میلیون تومانی از شرکت فرودگاه‌های کشور گرفتیم.

وی گفت: فرودگاه بین المللی یاسوج از این پس به دنبال پروازهای خارجی با حضور مسافران از کشورهای خارجی است که باید پلیس مهاجرت در این فرودگاه مستقر شود.

وی در ادامه گفت: علاوه بر پلیس مهاجرت باید بانک برای دریافت و پرداخت عوارض و همچنین قرنطینه وجود داشته باشد و کار دیگر اینکه اگر نهاد وزارت امور خارجه در استان راه اندازی شود باید دفتر صدور ویزا را در فرودگاه بین المللی یاسوج داشته باشیم.

انصاری‌فرد افزود: سه اتاق برای گمرک آماده کرده ایم دستگاه ایکس ری گرفتیم و همچنین برای حضور مقامات دولتی و هیئت دولت به استان نیاز به اتاق مربوط به نهاد ریاست جمهوری داشتیم که با همت و کمک استاندار ۲۵۰ میلیون تومان به این امر اختصاص داده شد.

 وی در ادامه گفت: انجام پروازهای خارجی رویا نیست بلکه واقعیتی است که برای تحقق آن در فرودگاه بین المللی یاسوج زحمت کشیدیم و امکانات لازم را برای پروازهای خارجی اکنون مهیا کرده‌ایم.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 6 =