آخرین اخبار

گام بزرگ دولت سیزدهم برای رفع مشکل تاریخی یاسوج؛ اصلاح و توسعه ۳۰ کیلومتر شبکه آب مرکز استان

در سفر اول دولت سیزدهم به کهگیلویه و بویراحمد ۲۲۰ میلیارد تومان برای اصلاح و توسعه شبکه آب مرکز استان اختصاص داده شد.

اشتراک گذاری
24 خرداد 1402
کد مطلب : 5514

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ درصد آب کشور را تامین می‌کند و یکی از استان‌های پرآب کشور است اما علی‌رغم این ظرفیت شهرهای این استان در ایام گرم سال با تنش آبی مواجه هستند که یکی از علل آن نبود سد برای ذخیره‌سازی آب و علل دیگری هدر روی و پرت آب به دلیل فرسودگی شبکه آب است.

به گفته سید علی احمدزاده هدر روی پرت آب در مرکز کهگیلویه و بویراحمد به دلیل ترکیدگی لوله‌های آب شرب بیش از ۴۰ درصد است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود:  لوله‌های آب شرب شهر یاسوج پوسیده هستند به همین دلیل ۲۲۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور برای بازسازی شبکه آب شرب یاسوج اختصاص داده شد.

دکتر احمدزاده با بیان اینکه فرسودگی لوله ها موجب ترکیدگی آنها شده عنوان کرد: بخشی از کار بازسازی شبکه آب شرب یاسوج در حال انجام است و بخشی هنوز مانده است اما تا زمانی که بازسازی به صورت کامل انجام نشده ترکیدگی ها باید ترمیم شوند.

امید صالحی مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد به آغاز فرایند حل یک مشکل تاریخی در یاسوج اشاره و گفت: در مرکز استان شاهدیم ۴۰ هزار مشترک در سال‌های اخیر اضافه شده اما به نسبت این رشد جمعیت، زیرساخت و مخزن ذخیره آب ایجاد نشده است.

وی عنوان کرد: شبکه‌ها هم عمدتاً بالای ۳۰ سال عمر دارند که ناچاراً باعث هدر رفت آب می‌شود.

صالحی بیان کرد: در گام اول، دولت ۲۲۰ میلیارد تومان برای یاسوج مصوب کرد که تا به امروز بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

مدیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیش از ۳۰ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه های آب در مرکز استان به سرانجام رسیده است و قطعاً با تخصیص سایر بودجه‌های مصوب، شاهد بهبود وضع آبرسانی در این منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − شش =