آخرین اخبار

نبود زمین برای طرح مسکن ملی در بهشت زمین‌خواران!/آقای مدیرکل؛ زمین هست تدبیر نیست

محض اطلاع معاون رئیس جمهور محترم اینکه همه وقته از زمین خواری و دست اندازی به اراضی ملی در این استان خبرهایی شنیده می‌شود و عده‌ای همچنان در پی تصاحب اراضی ملی هستند.

اشتراک گذاری
09 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 4825

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج؛ یکی از عمده مشکلات مردم در سطح کشور علی الخصوص در استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع مسکن است که موجب شده برای مثال در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از شهرهای مهاجرپذیر کشور اجاره مسکن چیزی شبیه به کلان شهرهای کشور باشد.

همچنین به دلیل مهاجرت گسترده از روستاها به شهرها به دلایل مختلف به خصوص رکود کسب و کار و از رمق افتادن کشاورزی و دامداری در روستاها ساخت مسکن در شهرهای استان به سختی صورت می گیرد.

اما یکی از اقدامات ماندگار در طول چهار دهه از عمر انقلاب طرح مسکن مهر در دولت نهم و دهم بود که موجب شد بخش زیادی از مشکلات مردم کشور و استان در حوزه مسکن برطرف شود و همچنان مردم به خصوص محرومان و مستضعفان دعاگوی متولیان طرح مسکن مهر باشند.

ذکر این تاریخچه خالی از لطف نیست که در دوره دولت حسن روحانی ادامه روند مسکن مهر به کل در کشور متوقف شد و کار به جایی رسید که مسئولان کشوری از جمله وزیر راه به هر دلیل این طرح بزرگ و گره گشا را مورد حمله قرار دادند و آن را اقدام پوپولیستی معرفی کردند.

با پشت سر گذاشتن ۸ سال دولت حسن روحانی که تقریباً در کشور ساخت مسکن در راکد شده بود نوبت به دولت آیت الله رئیسی رسید تا طرح ملی نهضت مسکن را در کشور در دستور کار قرار دهد.

روزانه خبر های امیدوار کننده از ساخت مسکن در کشور به گوش می‌رسد و امیدها برای رونق ساخت مسکن محرومان در دلها زنده شده است.

در استان کهگیلویه و بویراحمد اما قضیه با سایر نقاط کشور متفاوت است هر چند استارت این کار در استان زده شده اما جای بسی تاسف است که مسئولان از نبود زمین برای اجرای این طرح سخن می گویند.

برای مثال در وسط شهر یاسوج اداره‌ای با شرح وظایف بسیار محدود وجود دارد اداره‌ای شهرستانی که دو تا سه هکتار زمین را از دهه ها قبل تصاحب کرده و تنها در یک چهاردیواری محصور است و هیچ کارآیی نداشته که می‌توان با اندکی تدبیر و تفکر و تعقل از چنین زمین هایی برای اجرای طرح ملی مسکن استفاده کرد.

اجرای چنین طرحی در استان نیاز به تدبیر دارد و مسئولان کشوری از جمله معاون رئیس جمهور باید بدانند که کمبود زمین در استان کهگیلویه و بویراحمد و در سطح شهر یاسوج برای اجرای طرح وجود ندارد بلکه نیاز به تدبیر است که تدبیری در این کار در استان دیده نمی شود.

محض اطلاع معاون رئیس جمهور محترم اینکه همه وقته از زمین خواری و دست اندازی به اراضی ملی در این استان خبرهایی شنیده می‌شود و عده‌ای همچنان در پی تصاحب اراضی ملی هستند.

هر چند دستگاه قضایی در این سال‌ها مقادیر بسیار زیادی زمین را از حلقوم زمین‌خوران بیرون کشیده اما باید پرسید چگونه است که نمی توان برای رفع مشکل اصلی مردم چنین زمین‌هایی را که مورد دستبرد قرار می‌گیرد به طرح ملی مسکن اختصاص داد.

قابل توجه مسئولانی که در سفر معاون رئیس‌جمهور اعلام کرده‌‌اند ۱۰۰ هکتارز زمین برای ساخت طرح ملی مسکن کم داریم آیا نمی‌توان در مناطقی همچون مختار بویراحمد که شاهد زمین‌خواری های روزانه در آنجا هستیم یا مناطق دیگر، زمینی برای طرح مسکن ملی در نظر گرفت.

با این تفاسیر معلوم نیست که آیا اولین قربانی سفر رئیس جمهور به استان متولیان حوزه مسکن خواهند بود یا…….

پایان پیام/

 



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =