آخرین اخبار

محکومیت آب و فاضلاب دهدشت در مراجع قضایی/ پساب‌ها تهدیدی برای بهداشت عمومی

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پساب‌های آب و فاضلاب شهری دهدشت تهدیدی برای سلامت مردم بود که در مراجع قضایی محکوم شد.

اشتراک گذاری
04 بهمن 1401
کد مطلب : 4343

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، اسلام جادوان‌خرد از محکومیت آب و فاضلاب شهری دهدشت در مراجع قضایی خبر داد و گفت: پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهری دهدشت  تهدیدی علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شد که اخطاریه‌های لازم توسط محیط زیست صادر شد.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بنابراین کارشناسان محیط زیست از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان بازدید کردند که متاسفانه پساب خروجی تصفیه خانه ، بدون رعایت استانداردهای زیست محیطی و بدون هر گونه تصفیه فیزیکی و شیمیایی در محیط پیرامون رها شده و جاری است .

وی بیان کرد : نمونه‌برداری از پساب خروجی و آنالیزهای صورت گرفته حاکی از آلاینده‌زا بودن این پساب را داشت، فلذا مطابق با قانون به مسئولان تصفیه خانه، اخطاریه مدت دار زیست محیطی صادر شد و در اخطاریه بر فوریت رفع آلایندگی در مهلت مقرر تاکید شد .

جاودان خرد با اشاره به اینکه سلامتی مردم برای محیط زیست بسیار حائز اهمیت است افزود : پس از انقضاء مهلت مقرر در بازدید دومی که کارشناسان محیط زیست دهدشت از تصفیه خانه داشتند، متاسفانه مشاهده شد ، پساب همچنان در محیط پیرامون و آب های سطحی رها شده ، لذا با عنایت به ماده ۹ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست ، ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۸ قانون مدیریت پسماند، محیط زیست شهرستان دهدشت با تنظیم شکوائیه‌ای از مراجع قضایی خواهان برخورد جدی با موضوع شدند .  

انتهای پیام/۸۲۰۲۴



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هفت =