آخرین اخبار

۱۰ ساعت عملیات نفس گیر هلال احمر در موشمی زیلایی/بچه‌ها عاقبت به جلسه کنکور رسیدند+تصویر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از انتقال دانش آموزان برفگیر شده در منطقه روستایی و دورافتاده موشمی زیلایی به یاسوج جهت شرکت در کنکور سراسری خبر داد .

اشتراک گذاری
29 دی 1401
کد مطلب : 4307

کاظم فلاحی دوست در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با اعلام نیاز فرمانداری مارگون و اطلاع مدیریت بحران مبنی بر انتقال ۱۲ دانش آموز اهل روستاهای کم برخوردار و دورافتاده موشمی زیلایی به مرکز برگزاری کنکور سراسری در یاسوج که به علت بارش برف ، صعب العبور بودن و مسدود بودن راه های ارتباطی برفگیر شده بودند بلافاصله تیم امداد و نجات از سوی جمعیت هلال احمر مارگون و دنا به محل اعزام شدند. 

وی بیان کرد: تیم های عملیاتی از ساعت ۱۸ شب گذشته عملیات خود را به طرف موشمی آغاز کردند که به علت طولانی بودن و مسدود بودن مسیر عملیات بسیار نفس گیر بود و به همت نیروهای خدوم راهداری مسیرهای مسدود شده ابتدا بازگشایی شده و این دو تیم امداد و نجات پیش می رفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با فرماندهی میدان توسط شخص مدیرکل مدیریت بحران استان این عملیات به خوبی و به سرعت پیشرفت تا به روستای برفگیر شده رسیدند.

فلاحی دوست عنوان کرد: بدون فوت وقت ۱۲ دانش آموز را درسه خودروی امداد و نجات جای داده و به سمت یاسوج رهسپار شدند و حدود ساعت ۴ صبح به سلامت و به موقع وارد یاسوج (مرکز استان ) شدند. 

وی گفت: این دانش آموزان تحویل بستگان خود در این شهر شدند تا بعداز استراحت در محل برگزاری کنکور سراسری حضور یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: صمیمانه از مدیرکل مدیریت بحران استان، فرماندار مارگون و نیروهای خدوم راهداری دنا که در طول این عملیات راهگشا و تسهیل کننده همه امور جهت به ثمر نشستن زحمات نجاتگران جمعیت هلال احمر و موفقیت در عملیات انتقال دانش آموزان به مرکز برگزاری کنکور سراسری بودند کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم . 

 روستاهای موشمی زیلایی یکی از محروم‌ترین نقاط کشور در منطقه زیلایی از توابع شهرستان مارگون و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد( یاسوج) واقع است . ۱۲ هزار نفردر سرشماری سال ۱۳۸۵ در دهستان زیلایی ساکن بودند و این دهستان در سرشماری سال ۱۳۹۵ کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت داشته است که نشان دهنده کوچ اهالی منطقه به سمت مرکز به دلیل مشکلات بوده است.

به گزارش فارس درخشان زاده فرماندار دنا، غریب پوردادستان دنا، مدیرکل هلال احمر استان، مدیرکل ستادبحران استانداری این مهم را در دستور کار قرار دادند و بلافاصله اکیپ های امدادرسانی را به محل اعزام کردند.

مسئولین دنا، فرماندار، دادستان و پیمان زاده دادیار دادگستری دنا با رایزنی امداد رسانان جمعیت هلال احمر دنا را به کمک نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان مارگون فرستادند که پس از ساعت‌ها تلاش و کوشش بی وقفه موفق شدند تمامی این دانش آموزان را با سلامت کامل به یاسوج برسانند تا خود را برای حضور در جلسه امتحان آماده کنند. 

عملکرد قابل تحسین، هلال احمر مدیریت بحران، فرمانداری دنا، دادستانی دنا و راهداری دنا در این روز قابل وصف بود.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳ 



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هفت =