آخرین اخبار

آخزین جزئیات ایجاد زیرساخت شهرک گلخانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از اعتبارات دولتی ملی و استانی ۲۵۰ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت ۵ شهرک گلخانه‌ای در این استان تاکنون هزینه شده است.

اشتراک گذاری
17 دی 1401
کد مطلب : 4137

سید صمد منصوری در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: از محل اعتبارات سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد ۲۴ میلیارد تومان برای توسعه و تکمیل زیرساخت شهرکهای کشاورزی استان تصویب که تاکنون ۷ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

وی بیان کرد: از اعتبارات دولتی ملی و استانی ۲۵۰ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت ۵ شهرک گلخانه‌ای در این استان تاکنون هزینه شده است.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عملیات اجرایی شبکه داخلی گاز در شهرکهای کشاورزی فدک سرآبیز باشت و دشت مازه کهگیلویه و تسطیح و خاکبرداری واحدهای تولیدی شهرک گلخانه ای ماهور باشت و گچساران در حال انجام می باشند.

منصوری عنوان کرد: هم اکنون ۵ شهرک گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی بیش از ۱۴۰ هکتار در دست اجراست.

وی گفت:این تعداد مجتمع شامل ماهور باشت گچساران به مساحت ۲۸ هکتار، فدک سرابیز باشت ۳۴ هکتار، مجتمع گلخانه ای ناصرآباد گچساران ۲۴ هکتار، دشت مازه کهگیلویه ۳۴ هکتار و مجتمع گلخانه ای بهمئی۱۹ هکتار است.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها ۷۵ درصد می باشد، به ازای هر هکتار از این گلخانه ها برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

منصوری بیان کرد:شهرک گلخانه ای فدک ۳۴ هکتار مساحت دارد که بیش از ۲۵ هکتار آن تاکنون به متقاضیان واگذار شده است.

وی افزود: این شهرک هم اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از ۴۰ میلیارد ریال برای فراهم کردن زیر ساخت های آن تاکنون هزینه شده است.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مساحت شهرک گلخانه ای بهمئی بیش ۱۹ هکتار می باشد، این طرح به متقاضیان واگذار شده و ۲۵ میلیارد ریال برای زیر ساخت های این طرح کشاورزی از سوی شرکت شهرک های کشاورزی هزینه شد.

منصوری اضافه کرد: شهرک گلخانه ای ماهور باشت هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که زیر سازی ۱۶ هکتار آن در حال انجام می باشد و بزودی به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی گفت: با تکمیل و راه اندازی این تعداد شهرک های گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد برای یک هزار نفر اشتغالزایی پایدار ایجاد می شود.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: واگذاری این واحدها تولیدی اولویت با افراد فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و افراد بومی ساکن در منطقه می باشد.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + چهارده =