آخرین اخبار

عقبگرد قیمت دلار / سکه رنج شد

اقتصادنیوز : قیمت سکه در بازار امروز سه شنبه ۸ آذر ماه ۱۴۰۱ نسبت به روز قبل رنج شد.

اشتراک گذاری
09 آذر 1401
کد مطلب : 3991

به گزارش اقتصادنیوز بازار ارز تهران امروز سه شنبه ۸ آذر شاهد کاهش قیمت دلار بود. عده ای از معامله گران می گفتند به نظر می رسد فشار عرضه توسط نهاد سیاستگذار سد راه بازیگران افزایشی شده است. 

افت قیمت دلار

از سوی دیگر قیمت دلار در بازار هرات و سلیمانیه هم امروز عقب نشینی کرد و نرخ حواله درهم نیز امروز  نوسان اندکی را تجربه کرد. برخی از معامله گران هم با اشاره به عوامل یاد شده می گفتند که سیگنال  نزول از بازارهای همسایه به تهران موجب شد قیمت دلار تهران دو پله پایین بیاید . 

تداوم افزایش قیمت دلار در بازار رسمی 

اگر چه قیمت دلار در بازار آزاد نوسان محدودی را تجربه کرد اما بازار رسمی امروز شاهد افزایش قیمت دلار بود. قیمت دلار امروز سه شنبه ۸ آذر ماه در بازار متشکل ارزی نسبت به روز گذشته رشد کرد.

هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده ظهر امروز در محدوده۳۳ هزار و ۵۵۰ تومان به فروش رسید. روز گذشته نرخ دلار متشکل در محدوده ۳۲ هزار و ۲۰۹ تومان به فروش رسیده بود.

در صرافی ملی هم امروز قیمت دلار  مسیر صعود را دنبال کرد. نرخ خرید دلار امروز در صرافی ملی از کانال ۳۱ هزار تومان وارد کانال ۳۲ هزار تومان شد. نرخ خرید دلار  امروز ۳۲ هزار و ۱۳۸ تومان اعلام شد و این در حالی است که روز گذشته خرید دلار در محدوده ۳۱ هزار و ۷۴۰ تومان بوده است.  قیمت فروش دلار صرافی ملی هم امروز ۳۲ هزار و ۴۶۱ تومان بود که نسبت به روز گذشته در حول و حش ۴۰۰ تومان بالا رفته است. 

با این حال نرخ دلار توافقی امروز نسبت به روز گذشته کاهشی بود. قیمت دلار توافقی امروز در زمان نوشتن این گزارش در محدوده  ۳۳ هزار و ۷۱۰  تومان مبادله شد که نسبت به روز گذشته تقریبا ۲۰۰ تومان کاهش را نشان  می دهد. 

پیشروی قیمت طلا در بازار جهانی 

بازار جهانی طلا امروز بر خلاف روز گذشته شاهد پیشروی قیمت طلا بود. اونس جهانی طلا امروز ۱۰ دلار بالا رفت و در محدوده ۱۷۵۴ دلار معامله شد.

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز برخلاف روز گذشته آرایش نزولی به خود گرفت و ۱۴  هزارو ۳۰۰ تومان پایین آمد. قیمت طلا امروز ۱میلیون و ۵۲۹ هزار تومان بود. عقب نشینی قیمت طلا در بازار امروز در حالی است که در سه روز اول هفته جاری نرخ طلا آرایش صعودی به خود گرفته بود. 

قیمت سکه رنج شد 

قیمت سکه امروز در محدوده ۱۷ میلیون تومان تا محدوده ۱۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل تقریبا رنج بود .با این حال عده ای از معامله گران مدعی بودند که سکه بازان امروز دنده معکوس زدند  و کانال ۱۷ میلیون تومان از دست رفته است. از نگاه این دسته قیمت سکه امروز در محدوده ۱۶ میلیون و ۹۸۳ هزار تومان معامله شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهارده =