آخرین اخبار

سکه بالای ۱۷ میلیون تومان باقی ماند/ جهش قیمت دلار در بازار رسمی

اقتصادنیوز : قیمت دلار امروز دوشنبه ۷ آذر ماه مسیر رشد را دنبال کرد.بازار سکه هم امروز شاهد دو نیمه متفاوت بود.نیمه اول هجومی و نیمه دوم تدافعی.

اشتراک گذاری
07 آذر 1401
کد مطلب : 3980

به گزارش اقتصادنیوز ، فنر قیمت دلار در سومین روز هفته در رفت. گفته می شود اسکناس آمریکایی که چند روزی را در یک محدوده خاص سپری کرده بود امروز دوشنبه ۷ آذر آرایش صعودی به خود گرفت.

سیگنال بازارهای همسایه و نرخ درهم به دلار تهران 

به عقیده برخی از تحلیلگران بازار، افزایش قیمت دلار در بازار های همسایه و از سوی دیگر پیشروی نرخ حواله درهم زمینه ساز تقویت هیجانات ارزی در بازار امروز بوده است.

بازار اجاره کارت ملی هم داغ شد!

همزمان با افزایش قیمت دلار با توجه به فاصله قیمت دلار رسمی و بازار آزاد  بازار اجاره کارت ملی هم داغ شد.امروز خبرگزاری ایسنا در گزارشی درباره اجاره ۸۰۰ هزار تومانی کارت ملی برای خرید ۲۰۰ دلار نوشت: بررسی‌های میدانی از بازار ارز  نشان می دهد بازار خرید دلار سهمیه‌ای و اجاره کارت ملی با این هدف داغ است. به‌گونه‌ای که ۸۰۰ هزار تومان برای اجاره کردن کارت ملی پرداخت می‌شود.

در بازار رسمی هم نرخ دلار امروز هم مانند روز گذشته جهش پیدا کرد. قیمت خرید دلار صرافی ملی امروز در محدوده ۳۱ هزار و ۷۴۰ تومان معامله شد. قیمت مذکور نسبت به روز قبل  تقریبا ۲۰۰ تومان بالاتر بود. 

قیمت فروش دلار آمریکا  در صرافی ملی امروز یک کانال بالا رفت و با  ۳۲ هزار و ۵۹ تومان معامله شد. روز گذشته دلار صرافی ملی در محدوده ۳۱ هزار و ۸۵۸ تومان به فروش رسیده بود. 

در بازار توافقی هم نرخ دلار امروز در مقایسه با روز قبل رشد کرد. هر برگ اسکناس آمریکایی به صورت توافقی ظهر امروز به یک قدمی کانال ۳۴ هزار تومان رسید و در حول و حوش ۳۳ هزار و ۹۷۰ تومان مبادله شد. نرخ دلار توافقی در واپسین ساعات معاملات امروز در محدوده ۳۳ هزار و ۸۶۰ تومان بسته شد که نسبت به روز گذشته تقریبا ۱۸۳ تومان بالاتر بود.روز یکشنبه نرخ دلار توافقی در محدوده ۳۳ هزار و ۶۷۷ تومان به کار خود پایان داده بود . 

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی هم امروز مانند سایر بازارها بالا رفت. نرخ دلار متشکل امروز در زمان نوشتن این گزارش در محدوده ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید. در واپسین ساعات معاملات روز گذشته قیمت دلار متشکل بر روی ۳۲ هزار و ۹۵۰ تومان ایستاده بود.

سیگنال وزارت خارجه به بازار دلار / ردپای نرخ تورم و نقدینگی در بازار ارز 

ناصر کنعانی امروز در نشست خبری خود  از عدم همکاری ایران با کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل همکاری خبر داد. عده ای از معامله گران مدعی بودند که نرخ دلار در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه به سمت بالا حرکت کرده است. این دسته از بازیگران ارزی می گفتند ممکن است تنش های سیاسی غرب و ایران بیشتر شود. با این حال برخی از فعالان بازار  می گفتند به نظر می رسد دلیل رشد قیمت دلار ناشی از افزایش تورم و حجم نقدینگی باشد. 

هوای گرگ و میش برجام در بازار دلار 

سرنوشت برجام نیز همچنان در هاله ای از ابهام است.روزنامه اسرائیلی هاآرتص امروز در مورد مذاکرات هسته ای نوشت: نزدیکی فزاینده ایران و روسیه به طور چشمگیری احتمال امضای توافق هسته‌ای جدید با تهران را تضعیف کرده است. ارزیابی فعلی اسرائیل این است که شانس ایالات متحده و اروپا برای دستیابی به چنین توافقی در حال حاضر “نزدیک به صفر” است، اگرچه این ایده به طور قطعی از روی میز حذف نشده است.

خبر مهم بانک مرکزی در خصوص ارز تولیدکنندگان و تجار

بانک مرکزی امروز از تصمیم جدید خودرونمایی کرد.با تصمیم بانک مرکزی و به منظور تامین ارز (اسکناس) موردنیاز تولیدکنندگان و تجار برای تامین هزینه های مرتبط با امور تجاری، سقف فروش ارز بصورت اسکناس به اشخاص دارای کارت بازرگانی معتبر، از ۲۰۰۰ یورو به ۶۰۰۰ یورو افزایش یافت.

قیمت اونس طلا امروز در حول و حوش ۶ دلار بالا رفت  و در محدوده ۱۷۶۲ دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم عصر امروز قیمت طلا ۱۸ عیار  با ۱ میلیون و ۵۴۳ هزارو ۳۰۰ تومان مبادله شد.این قیمت در مقایسه با روز قبل ۷ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش پیدا کرده بود. 

دو نیمه متفاوت در بازار سکه/ یک نیمه هجومی یک نیمه دفاعی 

بازار سکه هم امروز شاهد دو نیمه متفاوت بود.نیمه اول هجومی و نیمه دوم تدافعی. قیمت سکه در نیمه اول معاملات نقدی امروز شاهد پیشروی قیمت سکه بود.سکه بازان امروز از مرز مقاومتی ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عبور کردند و در نیمه ظهر قیمت سکه به ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. 

با شروع نیمه دوم معاملات نقدی از سرعت افزایشی قیمت سکه کاسته شد و قیمت سکه از  محدوده  یاد شده عقب نشینی کرد . با این حال سکه بازان امروز توانستند کانال ۱۷ میلیون تومان را حفظ کنند. قیمت هر قطعه سکه امامی در واپسین ساعات معاملات نقدی امروز ۱۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان بود که نسبت به روز یکشنبه ثبات را نشان می دهد 

عده ای معامله گران مدعی بودند عقبگرد قیمت سکه بورسی زمینه ساز کاهش هیجانات سکه بازان بوده است. قیمت سکه در بورس کالا که روز گذشته وارد کانال ۱۷ میلیون تومان شده بود در بازار امروز کانال مذکور را از دست داد و در محدوده ۱۶ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان به فروش رسید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 7 =