آخرین اخبار

احمدزاده : اگر همکاری‌ نشود به طور حتم جنگل‌های استان نابود می شوند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جنگل های بلوط این استان گرفتار آفت پروانه های جوانه خوار و برگ خوار شده اند و تلاش برای مبارزه با آن آغاز شده است.

اشتراک گذاری
22 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 395

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جنگل های بلوط این استان گرفتار آفت پروانه های جوانه خوار و برگ خوار شده اند و تلاش برای مبارزه با آن آغاز شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، “سیدعلی احمدزاده” در دیدار علینقی حیدریان معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل های کشور و رستمانی مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات این سازمان، تاکید کرد: با توجه به شدت گسترش این آفت و پیش از اینکه به بحران تبدیل شود باید در سطح ملی و استانی برای مقابله با آن چاره اندیشی بهتری شود.

وی با اظهار تأسف از شیوع این آفت در جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: بخش‌هایی از جنگل‌های باشت، کهگیلویه، گچساران و چرام دچار این آفت شده اند که متاسفانه شدت آن زیاد است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برنامه ریزی لازم در استان برای مبارزه با این آفت آغاز شده، خاطرنشان کرد: نیازمند کمک های مالی و تجهیزات بیشتر از سازمان جنگل ها و مدیریت بحران کشور هستیم.

احمدزاده از وعده تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای مقابله با آفت جوانه خوار بلوط‌های جنگلی در استان کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و ادامه داد: مبارزه و سمپاشی در کانون اصلی این آفت در استان به زودی شروع اما به علت سخت گذر و کوهستانی بودن منطقه نیاز به کمک و پشتیبانی هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، خشکسالی‌های پی در پی، تعرض به منابع جنگلی ، گرد و غبار و آتش سوزی ها را از دیگر بلایای جنگل ها عنوان و یادآورشد: اگر همکاری‌های لازم از سوی سازمان‌های مرکزی با استان نشود به طور حتم  جنگل ها نابود شده و به محیط زیست استان آسیب های جدی وارد می شود.

احمدزاده از مسئولان سازمان جنگل های کشور خواست تا این موضوع مهم را در کمیته بحران کشور مطرح و مورد بررسی قرار دهند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 2 =