آخرین اخبار

عقب نشینی سکه از قله / صعود دلار در بازار رسمی

اقتصادنیوز : قیمت سکه که روز گذشته به سمت قله تاریخی خود یعنی ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حرکت کرده بود در بازار امروز از قله یاد شد فاصله گرفت و به سمت پایین حرکت کرد. قیمت سکه عصر امروز ۱۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بود که نسبت به روز قبل ۱۰۰ هزار تومان ریزش کرده بود .

اشتراک گذاری
04 آذر 1401
کد مطلب : 3942

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در  بازار ارز امروز چهارشنبه ۲ آذر ماه در تهران صعودی بود با این حال بازار های مجارور شاهد عقب نشینی قیمت دلار بودند . نرخ دلار در هراتن و سلیمانیه امروز مسیر کاهش را دنبال کرد و نرخ حواله درهم نیز امروز اندکی افت کرد.بررسی هسته مرکزی بازار در روزهای گذشته نشان می دهد که نرخ دلار در چند وقت اخیر در یک محدوده خاص معامله شده است.

صعود دلار در بازار رسمی

نرخ دلار رسمی امروز هم مانند روزهای گذشته صعودی بود. دلار صرافی ملی امروز در نزدیکی کانال ۳۱ هزار تومان قرار گرفت. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۳۰ هزار و ۶۴۶ تومان(سی هزار و ششصد و چهل و شش تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا  ۳۰ هزار و ۹۵۴ تومان  (سی هزار ونهصد و پنجاه و چهار تومان) بود. 

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امرز یک کانال بالا رفت و به ۳۲ هزار تومان رسید. هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار مذکور عصر امروز تا سطح ۳۲ هزار و ۳۰۰ تومان بالا رفت. نرخ دلار متشکل روز گذشته در محدوده ۳۱ هزار و ۳۸۰ تومان به فروش رسیده بود.

نرخ دلار توافقی هم امروز اندکی پایین تر از نرخ روز گذشته معامله شد. قیمت دلار توافقی  عصر امروز ۳۳ هزار و ۶۵۷ تومان بود که نسبت به روز سه شنبه تقریبا ۱۰۰ تومان بالاتر بود . 

عقب نشینی قیمت  طلا و سکه 

قیمت اونس طلا امروز در محدوده ۱۷۳۸ دلار معامله شد.این قیمت در مقایسه با روز قبل تقریبا ۲ و نیم دلار  کاهش  را نشان می دهد . در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز تقریبا ۴ هزار و ۸۰۰ تومان افت کرد و بر روی ۱ میلیون و ۴۹۶ هزار  و ۵۰۰ تومان قرار گرفت.

قیمت سکه که روز گذشته به سمت قله تاریخی خود  یعنی ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حرکت کرده بود در بازار امروز از قله یاد شد فاصله گرفت و به سمت پایین حرکت کرد. قیمت سکه عصر امروز ۱۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بود که نسبت به روز قبل ۱۰۰ هزار تومان ریزش کرده بود . 

عده ای  از معامله گران پیش از معاملات امروز گفته بودند رشد قیمت سکه در بازار دیروز به صورت قوی از سوی متغیرهای بنیادی حمایت نمی شد. به عنوان مثال دیروز اونس طلا روند صعودی نداشت و دلار نیز حرکت معنادار افزایشی را از خود نشان نداد. این عوامل می توانند موجب شوند که سکه امروز کمی اصلاح قیمت را تجربه کند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هشت =