آخرین اخبار

مصطفی پورمحمدی: دولت رئیسی کم‌تجربه است و مشورت نمی‌گیرد/ تصمیمات ضعیف دولت، بستر ایجاد حاشیه‌ است

مصطفی پورمحمدی می‌گوید در دولت رئیسی کم‌تجربگی‌ها و کم‌تدبیری‌هایی وجود دارد یا تصمیمات سریع و تصمیماتی که جامع و کامل نیست، گرفته می‌شود.

اشتراک گذاری
20 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 350

مصطفی پورمحمدی

رویداد۲۴ بخشی از اظهارات حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر پیشین کشور در دولت احمدی نژاد و همچنین معاون اسبق وزارت اطلاعات و دبیر کل جامعه روحانیت مبارز به این شرح زیر است:

جوانانی که در دولت آمدند انرژی جدید در دولت است و ما باید این‌ها را بپذیریم و درست است، اما از سوی دیگر مواجه با کم‌تجربگی‌ها و کم تدبیری‌هایی در برخی مسائل و عدم مشورت در برخی مسائل هستیم یا تصمیمات سریع با تصمیماتی که جامع و کامل نیست مواجه هستیم. این‌ها مشکل‌ساز است و الان شاهد هستیم.

دولت خیلی سعی کند نه تنها به رقیب اجازه حاشیه‌سازی ندهد، هر چند حساب دشمن جداست، ولی به رقیب اجازه حاشیه‌سازی ندهد و خود دولت هم حاشیه‌سازی نکند. برخی از دوستان در دولت حاشیه‌ساز هستند و این از نقاط ضعف جدی است.

باید توصیه به دولت کنیم که حواس خود را جمع کند که حاشیه سازی نکند. برخی از تصمیمات ضعیف بستر حاشیه‌سازی است و اقدام ضعیف هم بستر حاشیه‌سازی است و این‌ها را باید کنترل و مراقبت کرد و ما که کنار هستیم باید دلسوزانه و کارشناسانه تذکر دهیم نقش مصلحانه داشته باشیم.

دولت فعلی در شرایط سختی کشور را اداره می‌کند. کشورداری حتماً سخت است و در شرایط سخت بسیار مشکل‌تر است. اولاً باید تحمل کنیم و موقعیت فعلی دولت را درک کنیم و این درک نه تنها به آرامش ما بلکه به دولت کمک هم می‌کند تا به تلاش خود ادامه دهد.

اکنون آثار تحریم همچنان روی ما سنگینی می‌کند. حضرت آقا در ملاقاتی که در ماه رمضان با مسئولان داشتند، فرمودند اکنون سخت‌ترین شرایط است و این تاب‌آوری ملت ایران هم اهمیت دارد لذا تحریم برداشته نشده است و بنابراین فشار‌های تحریمی نیز همچنان وجود دارد.

تا دولت جدید مستقر شود و افراد خود را کاملاً شناسایی و تقسیم کند زمان می‌برد و طبیعی است وقتی حزب نداریم این کار‌ها به سرعت انجام نشود، این کار‌ها در دنیا این چنین است که احزاب آن را از قبل آماده کرده‌اند و شبی که انتخابات تمام می‌شود بخش بزرگی از نیرو‌ها و ارکان و موقعیت‌ها تثبیت می‌شوند، اما ما از این وضعیت برخوردار نیستیم و این نقطه ضعف ماست و برخی از دوستان ما در دولت تجربه کمی دارند و این هم مشکل دیگری است؛ یک سنت بسیار بدی هم که در جامعه ما ایجادشده حاشیه سازی و عدم تحمل است، طبعاً حاشیه‌سازی برای دولت وجود دارد؛ در کشمکش‌های سیاسی ما به رقبای خود رحم نکردیم و حاشیه زیاد ساختیم و انتظار نداشته باشیم وقتی نوبت ما می‌شود آن‌ها برای ما حاشیه نسازند. این واقعیتی است که باید بپذیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =