آخرین اخبار

امیرعبداللهیان: از مواضع و مداخلات برخی مقامات اروپا در وقایع اخیر ناخرسندیم

امیرعبداللهیان اخیرا به رم و واتیکان سفر و با همتای ایتالیایی و مقامات ایتالیا و واتیکان دیدار و گفتگو کرد.

اشتراک گذاری
13 مهر 1401
کد مطلب : 3414

امیرعبداللهیان: از مواضع و مداخلات برخی مقامات اروپا در وقایع اخیر ناخرسندیم
رویداد۲۴ فارس نوشت: «لوئیجی دی مایو» وزیر امور خارجه ایتالیا امروز (چهارشنبه) ۱۳ مهر ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان تلفنی گفتگو کرد.

در این گفتگو آخرین تحولات مرتبط با مناسبات دوجانبه، مذاکره برای رفع تحریم‌ها، حوادث اخیر در کشورمان و سوء استفاده آشوبگران و اغتشاشگران و مداخلات خارجی در تحولات داخلی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد: در توافقات اخیر صورت گرفته در سفر اینجانب به رم توانستیم نقشه راه جدید روابط بین تهران و رم را به خوبی تبیین کنیم.

امیرعبداللهیان اخیرا به رم و واتیکان سفر و با همتای ایتالیایی و مقامات ایتالیا و واتیکان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر این که اجرای توافقات فیمابین به خوبی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: ما نیز برای توسعه مناسبات تاریخی و دوستانه با ایتالیا اهمیت قائل هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد عملی به دموکراسی، همواره به مطالبات مسالمت آمیز مردم توجه کرده است. در وقایع اخیر مداخله گران خارجی، عوامل سازماندهی شده و تروریست‌ها به ویژه در زاهدان و غرب کشور ایران، مسیر اجتماعات مسالمت آمیز مردم را به سمت خشونت، آشوب و کشتار مردم بی گناه و پلیس و حافظان امنیت سوق دادند.

امیرعبداللهیان افزود: بار دیگر مردم بزرگ ایران با برخورداری از بصیرت سیاسی اجازه تعرض خارجی و خدشه سیاسی به استقلال سیاسی، تمامیت ارضی و حاکمیت کشور را ندادند.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: ما بر اساس قوانین محکم خود نسبت به درگذشت یکی از فرزندان مان متعهدیم و رسیدگی دقیق و عادلانه به آن با جدیت ادامه دارد. در عین حال از مواضع و مداخلات برخی مقامات اروپا در وقایع اخیر ناخرسندیم و اگر اتحادیه اروپا بخواهد با رفتاری دوگانه، اقدامی شتابزده و نسنجیده انجام دهد، باید منتظر اقدام موثر و متقابل جمهوری اسلامی ایران باشد.

لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در این گفتگوی تلفنی به همتای ایرانی خود تاکید کرد: ما برای رابطه با جمهوری اسلامی اهمیت قائل هستیم و از تلاش‌های ایران در رسیدن به توافق پایدار در برجام قویا حمایت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه ایتالیا تاکید کرد: معتقدیم این تلاش‌های جمعی باید به نتیجه‌ای مثبت منجر شود و همه طرف‌ها به تعهدات خود در برجام بازگردند.

لوئیجی دی مایو افزود: ایتالیا به اقدامات خود برای رسیدن به توافق آن هم در کوتاه‌ترین زمان ادامه می‌دهد.

وزیر امور خارجه ایتالیا حسن نیت ایران در اجازه خروج به تبعه ایرانی- آمریکایی، باقر نمازی و اعلام آمادگی مجدد ایران برای تبادل زندانیان ایرانی- آمریکایی را بخشی از پیشرفت در مذاکرات غیرمستقیم اخیر در نیویورک و نشانه خوبی خواند.

وزیر امور خارجه ایتالیا همچنین خاطرنشان کرد: ما به حاکمیت و قوانین جمهوری اسلامی ایران احترام می‌گذاریم و با شما هم عقیده‌ایم که حساب پاسخ به مطالبات مسالمت آمیز مردم، از آشوب و تروریسم جداست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =