آخرین اخبار

احیا وقف ۱۰ هکتاری بافت قدیم دهدشت/ لزوم انجام وقف برای حل مشکلات اجتماعی

رئیس اوقاف و امور خیریه کهگیلویه گفت: موقوفه بافت تاریخی شهر دهدشت به مساحت ۱۰ هکتار احیا می‌شود.

اشتراک گذاری
13 مهر 1401
کد مطلب : 3412

عبدالحمید نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: شهرستان کهگیلویه با قدمت زیاد دارای موقوفات و بقاع متبرکه بوده که اسناد آن موجود است بافت تاریخی دهدشت موقوفه بوده است که در همین راستا ۱۰ هکتار موقوفه در دهدشت تحت عنوان موقوفات بافت قدیمی امامزاده حمزه و بی‌بی خدیجه احیا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه ادامه داد: در شهر دهدشت موقوفاتی وجود دارد که به دنبال احیا آن هستیم که ۴۲۰ مسجد و حسینیه و ۵۵ بقعه در  دهدشت، سوق، دیشموک و قلعه رئیسی و ۵۵ بقعه میرسالار محمید، امامزاده آقامیر و نورالدین است.

وی بیان کرد: در دهه وقف تبلیغات خوبی انجام و انجمن یاوران وقف و  برگزاری نشست‌های تخصصی وقف امیدواریم در آینده به موقوفات در حوزه مشکلات اجتماعی اضافه شد و موقوفه حلقه اتصال بین مردم و نیازهای مردم شود، نیازمند وقف در حوزه درمان، تحصیلی و وقف در حوزه اجتماعی هستیم.

این مسئول با بیان اینکه در شهر سوق سقاخانه موقوفه‌های ایجاد شد، گفت: ۴ هزار هکتار زمین برای قبرستان عمومی سوق اهدا شد، در روستای خلیفه‌ای، وقف برای خانه عالم انجام و دو هزار  هکتار زمین برای توسعه امامزاده میرسالار وقف شده است.

وی خاطرنشان کرد: امامزاده آقامیر نیاز به توجه ویژه دارد و امیدواریم با مشارکت اوقاف و امور خیریه و سایر دستگاه‌ها پایگاه فرهنگی، اجتماعی و رفاهی در این امامزاده راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + شانزده =