آخرین اخبار

صعود دلار به قله تاریخی

اقتصادنیوز: قیمت دلار امروز دوشنبه ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱ به قله تاریخی خود رسید .

اشتراک گذاری
12 مهر 1401
کد مطلب : 3399

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار  امروز دوشنبه ۱۱ مهر ماه به قله تاریخی خود  رسید . اسکناس آمریکایی در بازار ارز امروز تا محدوده ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان پیشروی کرد اما در ادامه معاملات  نقدی به قیمت ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسید.این قیمت در مقایسه با دیروز ۲۰۰ تومان بالاتر بود.

تاکتیک بازار ساز برای کنترل نرخ ارز 

عده ای از معامله گران می گفتند در صورتی که بازار ساز با مداخله ارزی نسبت به کنترل نرخ ارز اقدام نکند ممکن است اسکناس آمریکایی تا مرز مقاومتی ۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان هم بالا برود . آخرین باری که قیمت دلار بالای محدوده ۳۳ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شده بود به خرداد ماه امسال بر می گردد. 

در این میان نهاد مرکزی بازارساز با برجسته کردن اخبار آزادسازی ارزهای بلوکه شده به دنبال کنترل نرخ ارز است.صالح آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی امروز در اینباره گفت:پیشرفت‌های خوبی در زمینه آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در خارج کشور انجام شده است.صالح آبادی بار دیگر وعده داده بازار ارز را متعادل می‌کنیم و دلارهای آزاد شده متعلق به بانک مرکزی است.

فروش فوری ۸ محصول ایران خودرو

از سوی دیگر ناصر کنعانی در نشست خبری امروز گفت:  آزادی نمازی با آزادسازی پول‌های بلوکه ارتباطی ندارد.

 علی واعظ تحلیل‌گر مسائل ایران در رابطه با آزادسازی منابع بلوکه شده هم در توئیتر مدعی شد تا تمام زندانیان  با تابعیت آمریکایی در ایران آزاد نشوند، اخبار این چنینی‌صحت ندارند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم  گزارش‌ها درباره آزادسازی منابع مالی ایران را تکذیب کرد. شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در توئیتی گزارش‌های منتشر شده در «منابع ایرانی» مبنی بر آزاد شدن و انتقال پول‌های بلوکه شده ایران در ازای آزادی باقر و سیامک نمازی را «کاملا کذب» توصیف کرد. 

یکه تازی دلار در هرات 

از طرفی هم قیمت دلار در بازار هرات امروز کانال شکنی کرد و  زمینه ساز افزایش قیمت دلار در تهران شد. قیمت دلار  ظهر امروز در بازار یاد شده از مرز مقاومتی ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان عبور کرد و با ۳۳ هزار تومان مبادله شد. این قیمت در مقایسه با روز گذشته ۵۰۰ تومان افزایش را نشان می دهد.

 اسکناس آمریکایی در ادامه معاملات نقدی عصر امروز هرات با ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل تقریبا ۳۰۰ تومان رشد کرده بود. برخی از تحلیلگران فنی می گفتند در صورتی که نرخ دلار هرات محدوده یاد شده باقی بماند ممکن است بار دیگر به کانال ۳۳ هزار تومان ورود کند. 

حمایت تمام قد نرخ درهم از دلار

از نگاه معامله گران قیمت درهم این روز ها حمایت تمام قد خود از اسکناس آمریکایی را ثابت کرده است و همین امر موجب شده انتظارات صعودی در بین معامله گران دلار بیشتر شود. قیمت درهم امروز به ۹ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. نرخ برابری درهم به دلار ۳۳ هزار و ۷۹۰ تومان بدست آمد که با قیمت نقدی در بازار نزدیک ۵۰۰ تومان فاصله را نشان می دهد . 

رشد قیمت اونس طلا 

قیمت اونس طلا امروز نسبت به روز شنبه ۵ دلار بالا رفت و در محدوده ۱۶۶۶ دلار معامله شد . در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا عصر امروز ۲ هزار و ۱۰۰ تومان افت کرد. این فلز گران بهای داخلی امروز در محدوده ۱ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید . 

قیمت سکه بالا رفت 

قیمت سکه امروز در مقایسه با دیروز تقریبا ۳۰ هزار تومان بالاتر معامله شد.این فلز گران بهای داخلی امروز در محدوده ۱۵ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان معامله شد.

ارزش ذاتی سکه امروز ۱۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان بود که در مقایسه با قیمت نقدی بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فاصله دارد . حباب سکه هم در محدوده ۱۷ درصد قرار داشت.

به نظر می رسد سکه بازان همچنان به روند صعودی قیمت دلار خوشبین هستند و به همین دلیل در موقعیت خرید قرار گرفتند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + سیزده =