آخرین اخبار

کهگیلویه و بویراحمد چگونه به کارگاه عمرانی تبدیل شده است؟/ از فعال شدن پروژه‌های سدسازی تا احداث بیمارستان

بسیاری از پروژه‌های عمرانی که در گذشته راکد و نیمه فعال بودند در دولت سیزدهم فعال شدند تا کهگیلویه و بویراحمد به معنای واقعی به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

اشتراک گذاری
08 مهر 1401
کد مطلب : 3356

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، در مدت یکسالی که دولت سیزدهم مستقر شده و به تبع آن معرفی سید علی احمدزاده به عنوان استاندار انقلابی این دولت‌ها، چندین بار‌ مسئولان به اینکه کهگیلویه و بویراحمد تبدیل به کارگاه عمرانی شده اشاره داشتند اما این سوال پیش می‌آید که استان چطور کارگاه عمرانی شده است؟

 آب و راه روستایی، حوزه کشاورزی و بخش بهداشت و درمان از اولویت‌های حوزه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد است استان به دلیل محرومیت‌های زیادی که داشت مورد توجه همه دولت‌ها بوده اما در دولت سیزدهم توجه به استان بیشتر شده به همین جهت بسیاری از پروژه‌های که راکد و غیرفعال بودند فعال شدند.

کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۴۵۰ پروژه نیمه تمام دارد که برخی از آنها ابر پروژه‌های بزرگی هستند که در صورت افتتاح نه تنها استان بلکه کشور از آن بهره می‌برند مانند محور ملی پاتاوه به دهدشت که کریدور شمال به جنوب محسوب می‌شود.پاناوه 

 

ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن از دیگر عواملی است که کهگیلویه و بویراحمد را به کارگاه عمرانی تبدیل کرده است و علی‌رغم مشکلات در تامین زمین ساخت مسکن در همه شهرهای استان آغاز شده است.

در سفر رئیس جمهور به استان به این پروژه که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ۳۰۰ میلیارد تومان تزریق شد و به گفته استاندار دهه فجر امسال به دست رئیس جمهور افتتاح می‌شود. علاوه بر این بزرگراه یاسوج، بابامیدان گچساران_ بهبهان و یاسوج تا سمیرم دیگر طرح‌های در دست اقدام است.

در حوزه راهداری هم پروژه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بزرگ راه روستایی در دست اجرا است و هم‌اکنون ۱۳۸ پروژه راه روستایی در حال انجام است که با آسفالت آن ۱۷۲ روستایی بهره‌مند می‌شوند.

 

پروژه کمربندی یاسوج یکی از نقاط حادثه‌خیز استان است که ۵ کیلومتر از ۱۴ کیلومتر کمربندی یاسوج به سمیرم در آستانه افتتاح است و اگر تعلل پیمانکار نبود این پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

در حوزه آب روستایی هم‌اکنون با مشارکت بسیج سازندگی سپاه فتح و آب و فاضلاب شهری آبرسانی به ۱۸۴ روستا در حال انجام است که ۱۶ روستا در هفته دولت به بهره‌برداری رسید، ضمن اینکه پروژه اصلاح شبکه آب شرب یاسوج از دیگر اقدامات دولت سیزدهم است.

در حوزه آب منطقه‌ای علاوه بر فعال شدن پروژه سد تنگ سرخ، مجوز احداث سد سقاوه صادر شد و با پیش‌بینی ۴۰ میلیارد تومان کلنگ آن امسال به زمین زده می‌شود، ضمن اینکه با اخذ مجوز ماده ۲۳ سد آبریز گام بزرگی برای احداث این سد برداشته می‌شود.

 

پروژه دشت باشت و امامزاده جعفر، آبرسانی به ۴ شهر به دهدشت، آبرسانی به لیکک از سد کوثر که تا پایان سال عملیاتی می‌شود دیگر موارد در این حوزه است.

پروژه‌های گازرسانی به مناطق دورافتاده و محروم کهگیلویه و بویراحمد از جمله زیلایی، سیلاب و کلوار، چرام، لنده و دیگر مناطق استان فعال شده است که از جمله مهمترین آنها گازرسانی به زیلایی است و با توجه به اینکه ۹۰ درصد استان گازرسانی شده است پیش‌بینی می‌شود این استان طرف یکی دو سال آینده استان سبز کشور شود.

 در سفر سال گذشته هیات دولت ۴ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال جهت تکمیل ۱۰ پروژه عمرانی در حوزه درمان مصوب شد، ضمن اینکه اعتبارات بیمارستان‌های بهمئی، لنده، چرام و سی‌سخت تامین و پروژه‌ها فعال هستند.

برای تامین برق پایدار در مناطقی مانند دیشموک و لنده و سایر مناطق کارهای خوبی در دست اقدام است، ضمن اینکه دو پل سوم و چهارم بشار بیش از ۷۵ و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و پروژه جاده یاسوج به سی‌سخت در حال انجام است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 8 =