آخرین اخبار

کاهش چشمگیر قیمت دلار / افزایش قیمت طلا و سکه در بازار

اقتصادنیوز : قیمت دلار امروز یکشنبه ۳۰ مرداد ماه کاهش چشمگیری را ثبت کرد اما قیمت طلا و سکه بر مدار افزایش قرار گرفت.

اشتراک گذاری
31 مرداد 1401
کد مطلب : 2689

به گزارش اقتصادنیوز ؛ روند کاهشی قیمت دلار  به دومین روز هفته هم رسید. نرخ دلار عصر  امروز یکشنبه ۳۰ مرداد ماه تقریبا ۵۹۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت ۲۸ هزار و ۳۶۰ تومان به فروش رسید. 

ردپای قیمت دلار هرات و سلیمانیه در ریزش دلار تهران 

در هرات و سلیمانیه هم قیمت ها نزولی بود . نرخ دلار در هرات امروز  کانال ۲۷ هزار تومان را لمس کرد  و تا محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان پایین آمد  اما دوباره کانال ۲۸ هزار تومان را پس گرفت. 

نرخ دلار هرات عصر امروز ۲۸ هزار و ۴۸۰ تومان بود که در مقایسه با دیروز تقریبا ۴۰۰ تومان پایین تر بود. در سلیمانیه هم امروز قیمت دلار  در محدوده  ۲۸ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با عصر دیروز ۵۵۰ تومن کاهش را نشان می دهد . 

قیمت درهم نزولی شد 

قیمت درهم نیز امروز نزولی بود . نرخ حواله درهم  عصر امروز نسبت به روز قبل ۷۰ تومان پایین آمد و به قیمت ۷ هزار و ۸۷۰ تومان معامله شد .

سیگنال های جدید برجامی به بازار دلار 

 ریزش قیمت دلار در حالی است که یک پایگاه خبری آمریکایی گزارش داد: مقامات کاخ سفید در روزهای اخیر به صهیونیست‌ها اطمینان داده‌اند که در مذاکرات برجامی هیچ امتیاز جدیدی به ایران داده نشده است و حصول توافق هم قریب‌الوقوع نیست.

 سید ابراهیم رئیسی هم درباره برجام گفته در هیچ نشست و مذاکراتی از حقوق ملت کوتاه نخواهیم آمد، دولت تلاش برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات را با قوت ادامه خواهد داد.

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، با اعلام این که هنوز قدم‌های نهایی برای رسیدن به توافق احتمالی احیای برجام باقی مانده، گفت: «اما شواهد نشان می‌دهد واکنش آمریکا روشن است و آنها می‌دانند در این قدم‌های آخر باید با جمهوری اسلامی و تیم مذاکره‌کننده ما همکاری کنند»

قیمت دلار متشکل امروز کاهش چشمگیری را ثبت کرد. نرخ  دلار متشکل ارزی  عصر امروز  نسبت به روز شنبه ۶۰۳ تومان از ارزش خود را از دست داد و  به قیمت ۲۷ هزار و۲۹۵ تومان معامله شد. 

صرافی ملی هم امروز  نرخ فروش  دلار  را بیش از ۱ هزار و ۱۰۰ تومان کاهش داد . قیمت دلار صرافی ملی امروز ۲۶ هزار و ۹۳۴ تومان بود . فاصله  قیمت دلار صرافی ملی و بازار آزاد نزدیک به ۱ هزار  و ۵۰۰ تومان بود . 

نوسان محدود قیمت اونس طلا در بازار دیروز 

بازار جهانی طلا امروز تعطیل بود. قیمت اونس طلا  دیروز نوسان محدودی را ثبت کرد و تقریبا ۲ دلار پایین آمد . فلز گران بهای جهانی دیروز ۱۷۴۷ دلار بود. 

افت و خیز قیمت طلا ۱۸ عیار 

در بازار داخلی ایران قیمت دو فلز زرد رنگ امروز  شاهد افت و خیز قیمتی بود.  قیمت طلا ۱۸ عیار در روز های اخیر در سرازیری قرار گرفته است.

قیمت طلا  ظهر امروز در مقایسه با روز گذشته ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان پایین آمد. این فلز زرد رنگ داخلی امروز به قیمت ۱ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۷۰۰ تومان مبادله شد.

قیمت طلا۱۸ عیار  در نیمه ظهر امروز بر مدار افزایش قرار گرفت و با ۱۴ هزار تومان رشد نسبت به روز قبل به قیمت ۱ میلیون و ۲۲۸ هزار تومان معامله شد . 

این فلز گران بهای داخلی عصر امروز ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان بالاتر از قیمت دیروز معامله شد و در محدوده ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان مبادله شد. 

الاکلنگ قیمت سکه بین دو کانال 

قیمت سکه در بازار امروز تحت تاثیر قیمت دلار سقوط کرد و به کانال ۱۲ میلیون تومان برگشت. قیمت هر قطعه سکه امامی ظهر  امروز محدوده ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

سکه بازان در ادامه روند معاملاتی امروز توانستند کانال ۱۳ میلیون تومان را پس بگیرند . قیمت سکه امامی عصر امروز در مقایسه با روز گذشته ۱۹۲ هزار تومان بالا رفت. هر قطعه سکه امامی امروز در محدوده ۱۳ میلیون و ۲۵۴ هزار تومان معامله شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =