آخرین اخبار

جزئیات اختلالات اینترنت از زبان وزیر ارتباطات؛ به تحریم ها ارتباط دارد؟

عیسی زارع پور گفت: وضعیت اینترنت بهتر خواهد شد و مردم وضعیت چندده و بلکه چندصد برابری نسبت به امروز را تجربه خواهند کرد. با افزایش سرعت اینترنت ثابت بخشی از بار از روی اینترنت موبایل برداشته می‌شود و سرعت اینترنت موبایل نیز بیشتر خواهد شد.

اشتراک گذاری
26 مرداد 1401
کد مطلب : 2587

عیسی زارع پور گفت: وضعیت اینترنت بهتر خواهد شد و مردم وضعیت چندده و بلکه چندصد برابری نسبت به امروز را تجربه خواهند کرد. با افزایش سرعت اینترنت ثابت بخشی از بار از روی اینترنت موبایل برداشته می‌شود و سرعت اینترنت موبایل نیز بیشتر خواهد شد.

عیسی زارع پور

رویداد۲۴ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نشست هیات دولت درباره وضعیت اینترنت در کشور گفت: دیروز نتیجه جدید منتشر شده و رتبه ما در speedtest دو پله افزایش داشته است و سرعت نیز بهتر شده است. البته در حوزه ارتباطات ثبات وضع ما خوب نیست و این را بارها اعلام کردیم. پروژه زیربنایی را در این زمینه دنبال می‌کنیم که بحث فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست که الحمدالله کارش خوب جلو می‌رود و و انشالله در هفته دولت نیز شاهد افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در چند شهر خواهیم بود.

زارع پور ادامه داد: این روند اگر شتاب بگیرد وضعیت اینترنت بهتر خواهد شد و مردم وضعیت چندده و بلکه چندصد برابری نسبت به امروز را تجربه خواهند کرد. همچنان که در شهرهایی که تاکنون راه افتاده این افزایش سرعت انجام شده است. با افزایش سرعت اینترنت ثابت بخشی از بار از روی اینترنت موبایل برداشته می‌شود و سرعت اینترنت موبایل نیز بیشتر خواهد شد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگار همشهری‌ آنلاین درباره ارتباط تحریم ها و اختلالات فعلی اینترنت گفت: طبق گزارشی که امروز دادم ۲ سایتی که ما را دنبال می‌کنند از جمله گیتا یا کورآ ما را تحریم کردند. یعنی از آن طرف تحریم هستیم. البته در حال پیش بینی مکانیزمی هستیم که دسترسی سایت هایی که ما را تحریم کردند را برای مردم باز کنیم. این اتفاق درباره سایت های برنامه نویسی رخ داده است. چند ده هزار سایت هستند که به دلیل تحریم های آمریکا برای کاربران ما تحریم شده که عمده ‌آن ها نیز مورد نیاز برنامه نویس ها و توسعه‌دهندگان است که دسترسی بخشی از این ها را با تدابیری که در شرکت ارتباطات و زیر ساخت داریم فراهم کردیم.


بیشتربخوانید: اختلالات در اینستاگرام عمدی است؛ ربطی به سرعت اینترنت ندارد/ در واتس اپ هم اختلال عمدی ایجاد کرده‌اند


او درباره برنامه های وزارت ارتباطات برای فراهم کردن زیرساخت های لازم افزود: مهم ترین پروژه که داریم که در حوزه ارتباطات ثبات است که پروژه فیبر نوری منازل را دنبال می کنیم و پیشرفت آن را در سایتiranfttx.ir می‌توانید مشاهده کنید. هر ماه آپیدت می‌شود و مردم می‌توانند ببینند منطقه آن را تحت پوشش قرار گرفته و از طریق کد پستی نیز می‌توانند زمان پوشش فیبر نوری در منطقه خود را ببینند. این پروژه اصلی ماست بارها گفتم که نسخه شفابخش اینترنت در کشور ارتباطات پرسرعت ثابت است. در حوزه ارتباطات موبایل هم برنامه مفصلی پیش بینی کردیم. هم در حوزه افزایش پوشش ۴ جی و نسل های جدید در کشور و هم در حوزه واگذاری فرکانس هایی جدیدی که مورد نیاز اپراتورهاست که بتواتیم افزایش سرعت در ارتباطات سیار را داشته باشیم. دیروز هم طبق نتایج speedtest نشان از افزایش سرعت و ارتقای دو پله‌ای ماست. ما در وزارت ارتباطات هستیم که کیفیت شبکه را افزایش دهیم. حق مردم است که زندگی آن ها به فضای مجازی و اینترنت وابسته است و انشاالله با سرعت و قدرت این موضوع را دنبال می‌کنیم.

زارع پور در پاسخ به این سوال که بالاتر بودن سرعت اینترنت طبق گزارش زائران در عراق نسبت به ایران ایران به چه دلیل است نیز گفت: وضعیت کاملا قابل قیاس است و مراجع جهانی هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها سرعت را مقایسه کنید. اما این وضعیت مربوط به دیروز و امروز نیست و زیرساخت‌های کشور در بعضی‌ از حوزه‌ها نزدیک به ۱۰ سال است که نوسازی نشده و بخشی از مشکلاتی که داریم ناشی از آن است. ما پروژه بزرگی پیش‌ بینی کردیم که قبلا هم توضیح دادم که هم در حوزه توسعه زیرساخت های ارتباطی داخل شهرها، بین استانی و در لایه دسترسی که فاصله بین مشترک و اولین نقطه ارتباطی است و برنامه های مفصلی هم در حوزه اینترنت ثابت و همراه پیش‌ بینی کردیم که منجر به افزایش سرعت و کیفیت خواهد شد. این مسیری میان مدت و بلند مدت است که انشاالله با دنبال کردن آن مردم عزیزمان شاهد سرعت های بهتر خواهند بود. این موضوع حق مردم است و به عنوان حق آن ها این مسئله را دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 9 =