آخرین اخبار

برگزاری مراسم شام غریبان در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع شاخص کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراسم شام غریبان در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار شد.

اشتراک گذاری
18 مرداد 1401
کد مطلب : 2386

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج،  حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: مراسم شام غریبان در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت ایام عاشورای حسینی گفت: یقیناً تاسوعا و عاشورا ،گلستانی هستند با نخل‌ها و سروهای سرخ شهادت و استقامت و گنجینه‌ای از معرفت و خداجویی و درس اخلاق و حکمت، ایثار، شهادت و مظلومیت.

 نصیرالاسلامی عنوان کرد: بر همین اساس با الگو گرفتن از پیام‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… قیام عاشورا باید معارف حسینی را در زندگی فردی و اجتماعی پیاده کنیم تا به ساحل رستگاری و سعادت برسیم.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه  کهگیلویه و بویراحمد  تصریح کرد: هیئت‌ها و عزاداران حسینی با حضور در بقاع متبرکه، در غم از دست دادن سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یارانش به سوگ نشستند و در شب شام غریبان با ام‌المصائب حضرت زینب کبری(س) همنوا شده و بر یتیمی کودکان و اسرا اشک حزن و ماتم ریختند.

نصیرالاسلامی خاطرنشان کرد: مراسم باشکوه سوگواری و عزاداری سیّد و سالار کربلا و اصحاب با وفای ایشان با مداحی، مدیحه‌سرایی، سینه‌زنی، روشن کردن شمع‌ به یاد شهدای کربلا و اطعام عزاداران امام حسین (ع) همراه بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: عاشقان و دلدادگان اباعبدالله‌ الحسین(ع) با روشن کردن شمع در جوار بقاع متبرکه نه تنها از خداوند خواستند حاجت آنها را روا کند، بلکه با این کار محبت و دلدادگی خود را ابراز کردند.

وی گفت: شام غریبان، مراسم مذهبی شیعه است که در غروب روز عاشورا برگزار می‌شود، سوزاندن خیمه‌های اهل بیت حسین‌بن علی(ع) و به اسارت گرفتن اهل بیت(ع) توسط لشکر یزیدبن معاویه درون مایه این مراسم است در این مراسم عزاداران با روشن کردن شمع به عزاداری می‌پردازند.

وی از تلاش‌های خالصانه همه خادمین خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بویژه مبلغین  بومی و اعزامی، هیات محترم محترم ، مدیران محترم داخلی و مراکز افق و خدام بزرگوار امامزادگان و بقاع متبرکه و اصحاب رسانه و قلم ، مجموعه همکاران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد تشکر کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هفده =