آخرین اخبار

محمدیان: در زمان کشتی پسرم استرس داشتم/مردم بعد از مسابقه یزدانی احساساتی شدند

رئیس هیات کشتی مازندران گفت: من هم مانند همه میل پدری دارم و در زمان مسابقه محمدحسین و گلیج استرس داشتم.

اشتراک گذاری
23 تیر 1401
کد مطلب : 1812

عسگری محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره برگزاری مسابقه انتخابی کشتی آزاد، اظهارداشت: سال گذشته در مسابقات جهانی نروژ از مازندران در ۸ وزن نماینده داشتیم و این بار در مسابقات جهانی صربستان باز هم همان را تکرار خواهیم کرد. فکر می‌کنم یکی از انتخابی‌های خوب رقم خورد و همه مردم راضی بودند. مشتاقان و علاقمندان کشتی هم در سالن حضور داشتند و بعد از کرونا مسابقه خوبی دیدند.

رئیس هیات کشتی مازندران درباره حواشی مسابقه انتخابی که بعد از مبارزه حسن یزدانی رخ داد، گفت: مردم قهرمانان خود را دوست دارند، احساساتی شدند و از جایگاه به پایین آمدند. مردم ما به کشتی عشق می‌ورزند به همین دلیل نتوانستند جلوی احساسات خود را بگیرند البته این کار خطرناک است اما تجربه‌ای شد تا تدابیری اتخاذ شود که پس از این حفاظت از قهرمانان مورد توجه قرار بگیرد تا چنین اتفاقاتی را شاهد نباشیم. خدا را شکر می‌کنم این اتفاقات منجر به آسیب‌دیدگی نشد.

دارنده مدال نقره جهان و المپیک در پاسخ به این سوال که چرخه انتخابی را چطور ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: زمانی که خودم کشتی می‌گرفتم به چرخه اعتقاد داشتم تا فرد با انتخابی به مسابقات برود. برگزاری چرخه هم باعث می شود جوانان ما با قهرمانان کشتی بگیرند و محک بخورند و هم اینکه انگیزه پیدا کنند. برخی از مربیان ممکن است اعتقادی به انتخابی نداشته باشند اما نگاه من این است باید همیشه چرخه باشد تا ورزشکار بداند چند- چند است.

وی درباره مبارزه گلیج و محمدحسین (پسرش)، تصریح کرد: هر دو برای مازندران و از فرزندان ما هستند، برای من فرقی ندارد اما میل پدری برای همه هست و من هم استرس داشتم اما در حمایت هر دو یکی بودند. چون خودم بی‌عدالتی را دیده بودم سعی کردم عدالت رعایت شود.

محمدیان در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌بینی برد فرزندش مقابل گلیج را داشت یا خیر، یادآور شد: کشتی ورزشی است که نمی‌توان هیچ وقت آن را پیش‌بینی کرد. ممکن است قهرمان المپیک در ۱۰-۲۰ ثانیه با یک فن ۴ امتیاز از دست بدهد و تا بخواهد جبران کند سخت است. هر کسی با برنامه بیاید روی تشک می‌تواند دستش را بالا رفته ببیند.

قهرمان سابق کشتی آزاد کشورمان درباره اینکه چقدر امیدوار هستید پسر شما در مسابقات جهانی مدال بگیرد، گفت: احساس می‌کنم درباره پسرم زیاد صحبت نکنم بهتر است. من برای همه کشتی‌گیران آرزو می‌کنم بهترین نتایج را بگیرند و ایران قهرمان جهان شود. دعا می‌کنم این اتفاق بیفتد و کشتی‌گیران کشورمان بیش از مسابقات جهانی نروژ افتخارآفرینی کنند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + دوازده =