آخرین اخبار

رونمایی از سند برش مهندسی فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در آینده نزدیک

مسئول اجرایی‌سازی سند نقشه مهندسی استان‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سند برش مهندسی فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در هفته‌های آینده رونمایی می‌شود.

اشتراک گذاری
21 تیر 1401
کد مطلب : 1782

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، محمدرضا باقری در نشست شورای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تدوین سند استان‌ها گفت: آیین‌نامه برش استانی در دوره گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و در فاز اول ۱۲ استان از جمله کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شدند و تاکنون از ۷ سند  رونمایی شده است.

مسئول اجرایی‌سازی سند نقشه مهندسی استان‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان ۵ مسئله اصلی فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد را احصاء کرده و در قالب سند مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد در مرحله نهایی شدن است و پیش‌بینی می‌شود ظرف چند هفته آینده با حضور مسئولانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولان استانی رونمایی شود.

وی با بیان اینکه تا قبل از نهایی شدن کمبودها و نواقص سند  دیده و برطرف شود، گفت: سندها طی یک برنامه چهار ساله و متناسب با برنامه‌ها تدوین شده که هم‌اکنون برنامه هفتم توسعه در دست اجرا است.

باقری بیان کرد: سند برش مهندسی فرهنگی همه استان‌ها باید تا پایان سال جاری به اتمام برسد، ضمن اینکه در استان‌هایی که سند رونمایی شده باید یک چهارم برنامه‌ها با اولویت‌بندی در ۱۴۰۱ اجرایی شود.

وی بیان کرد: کارگروه فرهنگی اجتماعی استانداری‌‌ و  شورای فرهنگ عمومی نقش نظارتی و اجرایی در این طرح را خواهند داشت.

در ادامه مسعود نوری مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:  این سند در ۵ حوزه تحکیم خانواده، فرهنگ کار و مصرف، ساماندهی فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی نوپدید بین دانش‌آموزان و توجه به هویت دینی، ملی و انقلابی تدوین و با رفع نواقص نهایی و رونمایی خواهد شد.

 وی بیان کرد: سند برش فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد تا اواخر هفته آینده برای تصویب نهایی به تهران ارسال می‌شود.

 نوری عنوان کرد: امید است با اجرایی شدن این طرح از برخی موازی‌کاری‌ها در حوزه فرهنگی جلوگیری شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 1 =