آخرین اخبار

مهاجری: شادی به چشمان خانواده جودو برگشت/ حضور در قونیه موفقیت بزرگی برای فدراسیون است

داور جودوی کشورمان گفت: حضور جودوی ایران در بازی های کشورهای اسلامی واقعا موفقیت بزرگی به حساب می آید و شادی را در چشمان خانواده جودو می بینیم.

اشتراک گذاری
15 تیر 1401
کد مطلب : 1634

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی طی روزهای ۱۷ تا ۲۷ مردادماه سال جاری به میزبانی کشور ترکیه و در شهر قونیه برگزار خواهد شد. بابک مهاجری رئیس کمیته داوران جودوی کشورمان تنها داور ایرانی حاضر در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی خواهد بود. 

بابک مهاجری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در واکنش به این سئوال که از اینکه سرانجام پس از سه سال در یک رویداد رسمی قرار است به روی تاتامی بروید و بازی جودوکاران را قضاوت کنید چه حسی دارید، گفت:‌خیلی خوشحالم از اینکه سرانجام پس از سه سال قرار است در مسابقات رسمی قضاوت کنم. از ابتدای تعلیق تا به امروز شرایط برای همه داوران خیلی بد بود. در واقع کل خانواده جودو درگیر تعلیق بودند. آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو با تلاشی که در این مدت داشت کمک کرد جودو از حالت سکون دربیاید و حالا شاهدیم که قرار است تیم ملی مردان و بانوان به همراه مربیان خود به صورت کامل به مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اعزام شوند و خوشحالم از اینکه به عنوان تنها داور ایرانی قرار است در این مسابقات قضاوت کنم.

وی در ادامه افزود: بنده شاهد بودیم که رئیس فدراسیون جودو با تمام محدودیت‌هایی که وجود داشت تلاش کرد تا یک داور در بخش مردان و یک داور در بخش بانوان به این مسابقات اعزام شوند، اما متأسفانه دبیرخانه بازی‌های کشورهای اسلامی به خاطر محدودیت‌های میزبانی، تنها یک نفر را انتخاب کرد، همانطور که شاهدیم از نفرات اضافی در کنار تیم جلوگیری کرده است.

وی در پاسخ به این سئوال که حضور شما در بازی‌های کشورهای اسلامی چقدر می‌تواند در روحیه ملی‌پوشان جودو تأثیر مثبت بگذارد، گفت:‌امیدوارم بعد از سه سال تعلیق، به اولین حضور رسمی در مسابقات بتوانم کارنامه خوب و مفیدی برای جودوی ایران داشته باشم. این بارقه امید قطعاً به رفع تعلیق می‌تواند کمک کند. من تمام تلاشم را می‌‌کنم در بازی‌های کشورهای اسلامی بتوانم با قضاوت‌های عادلانه و موفق پرچمداری کنم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون جودو در واکنش به این سئوال که مجوز صدور تیم ملی از سوی فدراسیون جهانی جودو به میزبان برگزاری مسابقات چقدر شانس رفع تعلیق را بالا می‌برد، اظهار داشت: از نظر من مجوزی که رئیس فدراسیون جهانی جودو برای حضور تیم ملی جودوی ایران به میزبان داده است، این نشان می‌دهد که ویزر رئیس فدراسیون جهانی جودو موضع بدی نسبت به ایران ندارد و فکر می‌کنم این سیاست خوبی است و ممکن است به امید خدا این تعلیق شکسته شود. به هر حال نوجوانان و جوانان ما با هزار امید در این رشته فعالیت می‌کنند که اگر اعزام نشوند انگیزه آنها از بین می‌رود.

وی افزود: حالا با اعزام تیم ملی جودو مردان و بانوان به بازی های کشورهای اسلامی، امیدها به جودو برگشته و حالا شاهد شور و هیجان در بین خانواده جودو هستیم. در طول سه سال گذشته هیچ داوری هم به کلاس ارتقا داوری قاره ای و جهانی اعزام نشد، البته تعلیق جودو مصادف شد با شیوع ویروس کرونا در دنیا و همه جا تعطیل بود، این طور نبود که همه داوران دنیا فعالیت کنند و ما نشسته باشیم گوشه‌ای و هیچ کاری نکرده باشیم. این هم از اقبال خوب داوری ایران بود، چون کلاس های داوری در دنیا برگزار نمی‌شد و حالا قرار است سال آینده این کلاس ها برگزار شود که امیدوارم با رفع تعلیق شاهد حضور داروان کشورمان در کلاس های داوری باشیم.

مهاجری در پاسخ به این سوال که آیا بازی های کشورهای اسلامی زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار می شود یا خیر، گفت: به نکته بسیار مهمی اشاره کردید، همین که ویزر رئیس فدراسیون جهانی حضور تیم ملی جودو ایران در این رقابت ها را تایید کرده است، این نشان می دهد که مسابقات زیر نظر فدراسیون جهانی است. مسابقات آسیایی است و تنها چند کشور مسلمان مثل تونس، اردن و…از قاره آفریقا و کشور آذربایجان از قاره اروپا در این رقابت ها حضور خواهند داشت، مابقی کشورها همه از قاره آسیا هستند. بدون شک نماینده فدراسیون جهانی در این مسابقات حضور خواهد داشت. در هر صورت جودوی ایران با مجوز فدراسیون جهانی در این مسابقات اجازه حضور پیدا کرده که این موضوع بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم که فدراسیون جهانی رای تعلیق جودوی ایران را بشکند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون جودو در پایان صحبت های خود، خاطر نشان کرد: انصافا رئیس فدراسیون جودو کشورمان در طول این سه سال شبانه روز تلاش کرد تا خون در رگ های جودو جریان داشته باشد. در این شرایط دو مرحله تیم ملی مردان به مسابقات و اردوی مشترک عراق اعزام شد. یک بار تیم ملی به روسیه اعزام شد، قرار است به احتمال فراوان تیم ملی برای برگزاری اردوی مشترک راهی تونس شود. میراسماعیلی در این مدت به هر دری زد و به هر شکلی که می‌دانست تلاش کرد تا جودو رفع تعلیق شود و حالا حضور جودوی ایران در بازی های کشورهای اسلامی واقعا موفقیت بزرگی به حساب می آید و شادی را در چشمان خانواده جودو شاهدیم.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =