آخرین اخبار

بورس سبز شد/ سیگنال مثبت دریافت شد؟+ اینفوگرافیک

اقتصادنیوز: امروز پس از ۴ روز ریزش متوالی، شاخص بورس رشد کرد. به نظر می‌رسد مصوبات حمایتی دولت و فضای انتخاباتی کشور به بازار سیگنال مثبت داده است.

اشتراک گذاری
21 خرداد 1403
کد مطلب : 13608

عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۱۶ هزار و ۱۹۴ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۷۸ هزار و ۹۰ واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۲ هزار و ۵۸۴ واحدی در رقم ۶۷۵ هزار و ۱۵ واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۵۵ واحدی به رقم ۲۲ هزار و ۲۶۴ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با رشد ۹۶۱ واحد به سطح ۱۱۷ هزار و ۹۴۲ واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، فملی، وتجارت و شپنا نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای میدکو، وامید و فخوز از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، شگویا و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، هرمز و مادیرا نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد وتجارت بیشترین تراکنش را داشت و فملی و فاذر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز شفام، کرومیت و زماهان بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۴۱۳ هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴۰۷ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بود که ۹۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۸ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۲ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات دوشنبه، ۱۹۹ نماد صف خرید داشتند و ۱۴۹ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۲۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۵۵۴ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۴۶ درصدی به ۳۸۱ میلیارد تومان رسید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − شش =