آخرین اخبار

۳۶۸ نفر اتباع خارجی غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل امنیتی انتظامی و مهاجرین خارجی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته ۳۶۸ نفر اتباع خارجی غیرمجاز در این استان شناسایی و از استان خارج شدند.

اشتراک گذاری
21 خرداد 1403
کد مطلب : 13604

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سیدروح اله شاهینی در نشست ستاد ساماندهی اتباع خارجی، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان هایی است که ورود اتباع خارجی به آن ممنوع است.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی اشتغال، فعالیت و یا طرد مهاجرین، افاغنه و اتباع خارجی در استان، ادامه داد: لازم است خروج یا ساماندهی آنها با حفظ کرامت انسانی و توجه به مقررات و کنوانـسیون های بین المللی همراه باشد.

شاهینی تصریح کرد: با هماهنگی بیشتر بین دستگاهی، شناسایی، جمع‌آوری و ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز در استان رو به افزایش است.

مدیرکل امنیتی انتظامی اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: خودروهایی که اقدام به حمل و جابه جایی دو نفر یا بیشتر از اتباع بیگانه غیرمجاز کنند برابر قانون به عنوان مشارکت در امر قاچاق انسان دستگیر و وسیله نقلیه مورد استفاده به مدت شش ماه توقیف می شود.

شاهینی ادامه داد: علاوه بر توقیف خودرو افراد متخلف، راننده نیز محکوم به مجازات های تعیین شده در قانون توسط مقام قضایی خواهد شد.

وی در مورد نحوه برخورد با کارفرمایان خاطی، عنوان کرد: گشت مشترک نیروی انتظامی و بازرسان اداره کار به کارگاه ها و محل کسب و کارها به منظور بازرسی از این محل ها انجام می شود و در صورت وجود کارگران خارجی غیر مجاز با کارفرمایان خاطی نیز برخورد قانونی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هفده =