آخرین اخبار

سردرگمی در بازار خودرو /خریداران خودرو منتظرند

اقتصادنیوز: بازار پرتیراژهای ایران خودرو در حالی که روز گذشته با افت قیمت راهی بازار شدند، امروز در کنار افت و ثبات قیمت برخی از خودروها، روند صعودی به خود گرفتند.

اشتراک گذاری
31 خرداد 1401
کد مطلب : 1310

به گزارش اقتصادنیوز؛ ‌براساس ارزیابی های بازار امروز از میان ۸ محصول سایپا ۳ محصول رشد قیمت داشتند،‌ دو محصول افت قیمت داشتند و دو محصول هم بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند؛‌ روندی که می توان از آن به نوعی سردرگمی قیمتی در بازار یاد کرد.

به گفته فعالان بازار خودرو با توجه به نوسان اندک نرخ دلار تغییرات قیمتی امروز را نمی توان به این معیار نسبت داد، با این شرایط متغییر خاصی عامل این تغییر نبوده و بازار خودرو تصمیم گیر این نوسان که در برگیرنده رشد و افت یک میلیونی خودرو می شود است.

از سوی دیگر نوسانات پی‌درپی در بازار موجب شده خرید و فروش چندانی در بازار صورت نگیرد که این به معنی آن است که بازار در رکود به سر می برد و این رکود موجب شده تا خریداران فعلا نظاره‌گر اتفاقات بازار باشند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده سمند امروز با ثبات و رشد یک میلیونی قیمت در بازار عرضه شدند. «سمند LX » امروز در بازار ۳۰۱ میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به روز گذشته تغییر نکرد؛ ‌اما «سمندLX با موتورEF7» نیز در بازار رشد یک میلیونی داشت و ۳۴۵ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. «سمند سورن پلاس» هم امروز ۳۵۹ میلیون تومان در بازار قیمت خورد و رشدی یک میلیونی داشت.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که «دنا معمولی» هم امروز تغییر قیمت نداشت و ۳۹۹ میلیون تومان باقی ماند. اما «دنا پلاس توربو اتومات» با رشد یک میلیونی ۵۱۰ میلیون تومان در بازار قیمت خورد. «رانا پلاس» هم بدون تغییر ۳۰۸ میلیون تومانی باقی ماند.

خانواده ۲۰۷ هم امروز افت یک میلیون تومانی داشت. امروز «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» در بازار با افت یک میلیون تومانی در بازار  ۴۰۱ میلیون تومانی شد و محصول دیگر این خانواه یعنی «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» هم ۴۰۷ میلیون به فروش رسید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 4 =