آخرین اخبار

نگاهی به وضعیت فرنگی‌کاران مدال‌آور برای شرکت در انتخابی/ ۲ مصدوم روی دست بنا

ترکیب نهایی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان برای شرکت در مسابقات جهانی بعد از تورنمنت ایتالیا مشخص خواهد شد.

اشتراک گذاری
30 خرداد 1401
کد مطلب : 1275

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در حالی برای ۲ وزن ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم مسابقه انتخابی گذاشته که در سایر اوزان بعد از مسابقات رنکینگ‌دار ایتالیا تصمیم‌گیری خواهد شد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی و مهدی محسن‌نژاد با هم سرشاخ خواهند شد. در ۱۳۰ کیلوگرم، امین میرزازاده و علی اکبر یوسفی ۱۹ تیر با هم مبارزه می‌کنند که کشتی‌گیر برتر به مسابقات جهانی خواهد رفت و نفر دوم راهی بازیهای کشورهای اسلامی خواهد شد. 

کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان تا اینجای کار تنها تکلیف دو وزن را مشخص کرده اما در ۸ وزن دیگر هنوز مشخص نیست چه کسی مسافر مسابقات جهانی صربستان خواهد شد چرا که آقای خاص کشتی فرنگی کشورمان تصمیم دارد بعد از محک فرنگی‌کاران در تورنمنت رنکینگ‌دار ایتالیا تصمیم نهایی خود را برای مشخص کردن ترکیب تیم ملی و برگزاری مرحله نهایی چرخه انتخابی اعلام کند چرا که در برخی از اوزان ورزشکارانی اعزام شدند که احتمال رویارویی آنها با مدال‌آوران جهانی و المپیکی در انتخابی نهایی وجود دارد. 

* کشتی‌گیرانی که در رویدادهای بین‌المللی غایب بودند

کادر فنی تیم‌ ملی کشتی فرنگی برای اینکه بتواند هم کشتی‌گیران را محک بزند و هم به امتیازات آنها برای شرکت در مسابقات جهانی اضافه کند، برخی از آنها را راهی جام تورلیخانوف کرد که اواسط خردادماه در قزاقستان برگزار شد. همین رویداد مهم که سری دوم مسابقات رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی محسوب می‌شد کمک کرد تا بنا در برخی از اوزان راحت‌تر بتواند تصمیم بگیرد اما در این جام چهره‌هایی مانند محمدعلی گرایی و محمدهادی ساروی غایب بودند. 

گرایی به دلیل آسیب‌دیدگی این رویداد را از دست داد و در تورنمنت بین‌المللی ایتالیا هم حضور پیدا نکرد. البته این کشتی‌گیر همراه برادرش در مراسم خداحافظی فرانک استابلر راهی آلمان شده بود و به نظر می‌رسد وضعیت جسمانی او رو به بهبود است. ساروی هم از دیگر غایبان بزرگ این ۲ رویداد بود و هنوز مشخص نیست محمد بنا چه تصمیمی برای این ۲ کشتی‌گیر دارد اما آنچه مشخص است اینکه بعد از پایان مسابقات ایتالیا کادر فنی به جمع‌بندی نهایی برای برگزاری مرحله نهایی چرخه انتخابی خواهد رسید. 

* ابهام در حضور دلخانی در مسابقات جهانی

میثم دلخانی فرنگی‌کار ۶۳ کیلوگرم کشورمان که در جام تورلیخانوف حضور داشت از ناحیه آرنج دچار آسیب‌دیدگی شد تا نتواند به کارش در این جام ادامه دهد. بعد از گذشت ۲ هفته از جراحی که این کشتی‌گیر داشته، پزشک تیم در خصوص وضعیت دلخانی صحبت نهایی را خواهد داشت‌. دلخانی از مرحله بعدی تمرینات که قرار است از ۶ تیر آغاز شود به تمرینات برمی‌گردد اما مشخص نیست بتواند در مسابقات جهانی شرکت کند یا خیر. 

* ورود حاشیه به تیم ملی ممنوع!

علاوه بر مسائل فنی که کادر تیم ملی کشتی فرنگی برای انتخاب بهترین کشتی‌گیر با آن روبه‌روست و هنوز تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده، اخیرا حاشیه‌هایی دامنگیر تیم ملی شده که نگرانی‌هایی را به وجود آورده و آن غیبت دوباره بنا و شایعه قهر او بود. اگرچه مسائل شخصی دلیل غیبت او مطرح شد و آقای خاص دوباره به تمرینات بازگشت اما به نظر می‌رسد بهتر این است در این فاصله کوتاهی که به مسابقات جهانی باقی مانده و با غیبت روس‌ها بهترین فرصت برای فرنگی‌کاران کشورمان فراهم شده، این روزها با حاشیه طی نشود تا باز هم شاهد افتخارآفرینی قهرمانان این مرز و بوم این بار در صربستان باشیم. 

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =