آخرین اخبار

جزر و مد در بازار دلار

اقتصادنیوز : پس لرزه تحریم های جدید آمریکا علیه ایران در بازار ارز و سکه امروز شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱مشهود بود.

اشتراک گذاری
29 خرداد 1401
کد مطلب : 1249

به گزارش  اقتصادنیوز ، امروز قیمت دلار  که در روزهای گذشته با مداخله شدید بازارساز  دو کانال پایین آمده بود. امروز یک کانال بالا رفت. 

خبری که بازار دلار را صعودی کرد 

در روز پایانی هفته قبل بود که وزارت خزانه‌ داری آمریکا تحریم‌ های جدیدی علیه ۲ شخص حقیقی و ۹ شخص حقوقی مرتبط با ایران وضع کرد. 

وزیر امور خارجه آمریکا  هم در این باره گفت: در نبود یک توافق، ما از اختیارات تحریمی‌مان برای محدود کردن صادرات نفت و محصولات نفتی و محصولات پتروشیمی به خارج از ایران ادامه خواهیم داد.

همین خبر باعث شد در بازار امروز قدرت معامله گران افزایشی بیشتر شود. عده ای از معامله گران می گفتند این خبر احتمالا فرایند عرضه در آینده را با مشکل روبرو سازد. بنابراین معامله گران در موقعیت خرید قرار گرفتند. 

 جزر و مد در قیمت دلار رسمی 

صرافی ملی امروز شاهد جزر و مد شدید در قیمت دلار بود. قیمت دلار صبح  امروز  در صرافی ملی نسبت به روز پنجشنبه نوسان محدودی را تجربه کرد و در محدوده ۲۷ هزار و ۴۵۱ تومان معامله شد اما از نیمه روز دلار صرافی ملی با افزایش قابل ملاحظه  روبرو شد. صرافی ملی به یکباره نزدیک به ۶۵۰ تومان بر قیمت فروش دلار افزود و بر روی ۲۸ هزار و ۸۸ تومان قرار گرفت. در ادامه کار صرافی نرخ دلار به سمت عقب برگشت و با ۲۷ هزار و ۴۳۶ تومان معامله شد. این قیمت نسبت به دیروز تقریبا ثابت بود. 

رشد محدود قیمت دلار در بازار متشکل ارزی 

نرخ دلار در بازار متشکل ارزی دیروز بر روی ۲۷ هزار و ۳۱۰ تومان ایستاد و در بازار امروز تا ۲۷ هزار و ۴۳۶ تومان پیشروی کرد. این قیمت نسبت به دیروز ۱۲۶ تومان افزایش را نشان می دهد . قیمت دلار متشکل در  ساعت۱۳:۱۵ دقیقه به وقت تهران ۲۷ هزار و ۳۱۶ تومان بود. قیمت دلار متشکل عصر امروز ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان بود که در مقایسه با دیروز ۱۰ تومان رشد کرده بود.

 قیمت سکه و طلا  بالا رفت

قیمت اونس طلا امروز با ۱۸۴۰ دلار معامله شد. بازار سکه و طلا  در ایران امروز با شوک صعودی قیمت دلار بالا رفت. قیمت طلا ۱۸ عیار عصر امروز ۱ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد . این قیمت نسبت به روز پنجشنبه گذشته ۳۲ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش را نشان می دهد . 

قیمت سکه هم امروز افزایش قابل توجه ای را تجربه کرد.معامله گران افزایشی امروز قدرت را به دست گرفتند. قیمت سکه عصر امروز  به قیمت ۱۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد  معامله گران معتقدند در صورتی که سکه در محدوده یاد شده تثبیت شود احتمال رسیدن آن به کانال ۱۶ میلیون تومان وجود دارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + ده =