آخرین اخبار

روزهای وحشتناک بازار رمزارزها

اقتصادنیوز : روند نزولی ارزهای دیجیتال تمام نمی شود! این برای اولین بار در تاریخ است که بیت کوین چندین روز متوالی سقوط می کند و هیچ نشانه برگشتی هم در قیمت دیده نمی شود.

اشتراک گذاری
26 خرداد 1401
کد مطلب : 1190

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بیت کوین امروز هم مانند چند روز گذشته با افت سنگین مواجه شده و قیمت به شدت کاهش یافته است. امروز افت بیت کوین حدود ۸.۵ درصد است و نرخ آن به حدود ۲۰۶۰۰ دلار رسیده که کف قیمت ۱۸ ماهه است.

در شبانه روز گذشته ارزش معاملات بیت کوین ۴۶ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به ۳۹۳ میلیارد دلار رسیده است.

اینکه ریزش بیت کوین در یک هفته گذشته ۳۲ درصد بوده باعث شده ترس شدید در بازار حکمفرما شود. امروز شاخص ترس و طمع بیت کوین به عدد ۷ رسید؛ عددی که ترس شدید در بازار را نشان می دهد. تنها یک بار عددی پایین تر از این برای شاخص ترس و طمع بیت کوین ثبت شده است.

قابل ذکر است که در حال حاضر برای اولین بار در تاریخ، شاخص ترس و طمع بیت کوین در ۶ هفته متوالی در محدوده ترس شدید قرار دارد.

سقوط ۱۰ درصدی اتریوم

اتریوم هم امروز سقوطی ۱۰ درصدی داشته و در حال حاضر با نرخ حدود ۱۰۶۰ دلار معامله می شود.

ارزش معاملات اتریوم در شبانه روز گذشته ۲۷ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم ۱۲۹ میلیارد دلار شده است.

ارزش معاملات اتریوم و بیت کوین با وجود کاهش قیمت ها، کاهش داشته که این موضوع نشان می دهد ترس معامله گران اجازه نمی دهد در قیمت های پایین تر از دیروز، دست به خرید بزنند. چنین اتفاقی به ضرر اتریوم و بیت کوین است و می تواند باعث ریزش بیشتر بازار هم بشود.

آلت کوین ها، دوباره هم جهت با بیت کوین

تعدادی از آلت کوین ها دیروز راه خود را از بیت کوین جدا کرده و افزایش قیمت داشتند. اما امروز با ادامه ریزش بیت کوین، ترس به جان سرمایه گذاران افتاده و دوباره آلت کوین ها منفی شده اند.

در فهرست ۵۰ ارز برتر بازار فقط الگوراند با رشد ۲.۵ درصدی و چین لینک با رشد نیم درصدی، مثبت هستند و مابقی آلت کوین ها کاهش قیمت داشته اند.

بیشترین افت برای ترون است که ۱۴ درصد سقوط کرده و مونرو و ایپ کوین هم به ترتیب ۱۲ و ۱۱ درصد کاهش قیمت داشته اند.

در مقیاس هفتگی وضعیت بدتر از این است. ایپ کوین با افت ۴۶ درصدی در یک هفته، بزرگ ترین سقوط را داشته و مونرو و اتریوم هم با افت ۴۱ درصدی در جایگاه بعدی هستند.

فلو، کرونوس و نیر پروتکل هم با افت ۳۹ درصدی در یک هفته، زیان بزرگی به خریداران خود زده اند.

ارزش بازار به ۸۸۰ میلیارد دلار رسید

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با ۶.۶ درصد افت دیگر، به عدد ۸۸۰ میلیارد دلار رسیده است. ارزش بازار بیت کوین هم امروز کاهشی شده و با افت ۲۸ درصدی به عدد ۱۰۲ میلیارد دلار رسیده است.

ارزش معاملات دیفای ۷ میلیارد دلار بوده و در استیبل کوین ها هم ۹۰ میلیارد دلار معامله انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 4 =