آخرین اخبار

پریشان حال و ژولیده در یاسوج!+فیلم

پریشان حالی و ژولیدگی پارک محله‌ای در یاسوج در حالی است که بسیاری از مشکلات شهر یاسوج را تنها با تدبیر می‌توان برطرف کرد تا پول.

اشتراک گذاری
21 خرداد 1401
کد مطلب : 1100

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج؛ شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از چند جهت شهری دارای اهمیت بیشتر نسبت به سایر شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد است.

اول اینکه اینجا مرکز استان بوده و باید به مردم ۸ شهرستان دیگر خدمات ارائه کند شهری که دروازه های آن روزانه روی هزاران نفر از مردم استان از سایر نقاط باز است علاوه بر این شهر یاسوج شهری گردشگرپذیر بوده که سالانه هزاران مسافر و گردشگر در آن تردد کرده و آن را مقصد خود قرار می‌دهند و به نوعی این شهر در معرض دید عموم مردم ایران قرار دارد.

از سوی دیگر چند سالی هست که نام پایتخت طبیعت ایران را روی یاسوج گذاشته‌اند تعداد زیادی گردشگر و مسافر هم به هوای این نام شهر یاسوج را مقصد گردشگری و تفریح خود قرار داده و البته مهم تر اینکه جمعیت ۲۰۰ هزار نفری در این شهر زندگی می کنند که نیازمند خدمات هرچه بهتر و با کیفیت تر هستند.

اما متاسفانه این شهر حال و روز و رنگ و بوی خوبی نداشته و در حد نام یک مرکز استان و یک شهر گردشگرپذیر نیست.

نبود پول و اعتبار برای کمک به رفع مشکلات شهر یاسوج حرفی درست و پذیرفتنی از سوی شهرداری است اما بسیاری از مشکلات شهر یاسوج را تنها با تدبیر می‌توان برطرف کرد تا پول؛ بدون اینکه هزینه و اعتبار زیادی لازم باشد.

جابجا کردن نخاله‌ها و زباله‌ها و پلشتی‌ها و وادار کردن متخلفان به رعایت مسائل شهری، هرس کردن چمن ها و درختان و فرهنگ سازی از طریق رسانه ملی و رسانه‌های بومی برای عبور از این وضعیت نابسامان شهری نیاز به اعتبار زیادی ندارد.

پارک محله‌ای در یاسوج؟!

برای مثال یکی از نازیبایی‌های شهر یاسوج وضعیت همین تعداد اندک پارک‌های محله ای است که سر و شکل ژولیده و نخراشیده‌ای داشته و اگر از کاربری پارک محله ای خارج شوند به زیبایی شهر یاسوج بیشتر کمک خواهند کرد.

اوضاع نابسامان و سر و شکل ژولیده یک پارک محله‌ای در محله تل‌زالی یاسوج را اینجا ببینید

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =