آخرین اخبار

رشیدی: عدم برنامه ریزی مناسب فدراسیون و ترس اسکوچیچ دلیل لغو دیدار با اروگوئه/ بازی با الجزایر به کار تیم ملی نمی‌آید

دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اسکوچیچ از ترس از دست دادن جایگاهش با بازی مقابل تیم قدرتمند اروگوئه مخالفت کرد.

اشتراک گذاری
16 خرداد 1401
کد مطلب : 978

منصور رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزارش فارس، درمورد وضعیت آماده سازی تیم ملی فوتبال کشورمان برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: بی‌برنامگی حاکم بر کل فوتبال ایران به تیم ملی هم سرایت کرده است و وقتی این موضوع ادامه دارد، نمی‌توانیم امیدوار باشیم که وضعیت آماده‌سازی تیم ملی خوب باشد. باید قبل از سفر به قطر برای اردوی تیم ملی و بازی‌های دوستانه برنامه‌ریزی می‌کردند تا اکنون که در این کشور حضور داریم به چنین مشکلاتی مواجه نشویم. همه تیم‌های جهان بازی‌های دوستانه و رسمی دارند. امثال ژاپن، کره جنوبی و عربستان به عنوان هم‌قاره‌ای‌های ما با بزرگانی مثل برزیل، آرژانتین، کرواسی، کلمبیا، پاراگوئه و… بازی می‌کنند اما عمان پیشنهاد ما را رد می‌کند!

وی ادامه داد: تیم ملی کشورمان در شرایطی قرار گرفته که ظاهرا هیچ تیمی دوست ندارد با آن بازی کند. کار به جایی رسیده که حتی تیم‌های حاشیه خلیج فارس هم تمایلی به برگزاری بازی دوستانه با ایران ندارند اما باید قبل از شروع فیفادی برنامه‌ریزی کامل و درستی طراحی می‌کردیم تا تیم ملی اکنون در شرایطی قرار نگیرد که در دمای بالای ۳۰ درجه دوحه فقط تمرین کند.

وی در مورد اینکه ظاهرا کار برگزاری دیدار با الجزایر نهایی شده ولی در شرایطی که تیم ملی قرار است در جام جهانی با دو تیم اروپایی ولز، انگلیس و آمریکا بازی کند، آیا این دیدار دوستانه کمکی به شاگردان دراگان اسکوچیچ خواهد کرد، گفت: اعتقاد دارم الجزایر با وجود صعود نکردن به جام جهانی جزو تیم‌های خوب آفریقا است و چندین بازیکن خوب جهان در آن بازی می‌کنند، اما این تیم هیچ شباهتی به حریفان ایران در جام جهانی ندارد، به همین دلیل برگزاری بازی تدارکاتی با آن چندان به کار تیم ملی نمی‌آید. متأسفانه به دلیل نداشتن برنامه‌ریزی دقیق، نمی‌توانیم بازی‌های خوبی برگزار کنیم و فقط مانده‌ایم چه کاری باید انجام بدهیم. به جای بازی با الجزایر باید به مصاف حریفی مانند اروگوئه می‌رفتیم تا شبیه‌سازی خوبی برای بازی با آمریکا انجام بدهیم.

رشیدی در مورد اینکه برگزاری دیدار دوستانه با اروگوئه هماهنگ شده بود ولی اسکوچیچ قبول نکرد شاگردانش مسافت طولانی تا این کشور را طی کنند و فقط یک بازی انجام بدهند، پاسخ داد: اگر مدیریت درستی داشتیم می‌توانستیم اروگوئه را به قطر دعوت کنیم تا آنجا بازی کنیم اما اسکوچیچ از ترس جایگاهش برگزاری این بازی در اروگوئه را قبول نکرد. اسکوچیچ ترسید تیم ملی برابر این حریف قدرتمند نتیجه بدی بگیرد و جایگاهش را در آستانه جام جهانی از دست بدهد. هر چند بازی کردن مقابل اروگوئه از دیدار با الجزایر خیلی بیشتر به صلاح تیم ملی بود.

وی اضافه کرد:‌ اروگوئه هم در همین کره خاکی قرار گرفته و اگر سفر به این کشور یک روز هم طول می‌کشید بهتر  از این بود که در قطر باشیم و فقط یک بازی دوستانه با حریف سطح پائین‌تری مثل الجزایر انجام بدهیم. با این وضعیت آماده سازی فقط امیدوارم این جام جهانی به خیر بگذرد و آبروی‌مان حفظ شود.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − چهار =