آخرین اخبار

همه مظلومان امام (ره) را مقتدا و رهبر خود می‌دانستند

رئیس جمهور توجه به نقش مردم و مردم‌داری را از جلوه‌های مکتب امام خمینی (ره) و نظام برآمده از این مکتب دانست و اظهار داشت: امام مردم را باور داشت، میزان را رأی ملت می‌دانست و حقیقتاً به مردم و نقش‌آفرینی آنان اعتقاد و باور داشت؛ امام باور داشت که راه رسیدن به خداوند از میان خلق می‌گذرد.

اشتراک گذاری
15 خرداد 1401
کد مطلب : 961

همه مظلومان امام (ره) را مقتدا و رهبر خود می‌دانستند

رویداد۲۴  سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در آستانه ۱۴ خرداد، سالروز رحلت امام خمینی (ره) در مرقد مطهر امام راحل ضمن گرامیداشت دهه کرامت، به توصیف جلوه‌های کرامت در مکتب امام خمینی پرداخت و تصریح کرد: اولین مرحله کرامت در مکتب امام خمینی (ره) دلدادگی به خداست.

رئیس جمهور افزود: سنگ بنای تفکر امام راحل این بود که عالم محضر خداست. امام (ره) در هیچ کجا مردم را دعوت به خود نکرد، بلکه همگان را دعوت به خدا کرد و خداباوری رمز اساسی موفقیت ایشان بود.

رئیسی توجه به نقش مردم و مردم‌داری را از دیگر جلوه‌های مکتب امام خمینی (ره) و نظام برآمده از این مکتب دانست و گفت: امام مردم را باور داشت، میزان را رأی ملت می‌دانست و حقیقتاً به مردم و نقش‌آفرینی آنان اعتقاد و باور داشت؛ امام باور داشت که راه رسیدن به خداوند از میان خلق می‌گذرد.

رئیس جمهور ضدیت و مقابله با استکبار را از جلوه‌های عدالت در گفتمان، سیره و مکتب امام خمینی (ره) دانست و اظهار داشت: دو اصل اساسی در زندگی پیشوایان و امامان، تاکید و توجه به حکومت حق الهی و مقابله با ظلم و فساد بود. مگر می‌شود انسان دارای کرامت نفس باشد، ولی بندگی و حاکمیت غیر خدا را بپذیرد.

رئیس جمهور یکی دیگر از جلوه‌های مکتب با کرامت امام خمینی (ره) را پیوند بین معنویت و سیاست برشمرد و تصریح کرد: نتیجه سیاست بدون معنویت، ۷۰ سال ظلم بر ملت فلسطین، کلاهک‌های هسته‌ای و ظلم و ستم بر مردم جهان و عالم بشریت شده است.

وی افزود: محور گفتمان امام خمینی (ره) ایستادگی بر حق و عدالت بود و امام در مقابل سیاستمداران جهان نسبت به این دو اصل پافشاری و در مقابل ظلم صدام و صدامیان نیز ایستادگی کرد.

رئیسی با تاکید بر اینکه قلب امام خمینی برای همه مظلومان و ستمدیدگان عالم می‌تپید، گفت: در همه مواضع و رویکرد‌های امام راحل، احساس مسئولیت نسبت به همه مظلومان و نجات مستضعفان را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی در سیره سیاسی خود به گونه‌ای رفتار می‌کرد که همه مظلومان ایشان را مقتدا و رهبر خود می‌دانستند. امام دنبال این بود که عدالت اجرا شود و این از ویژگی‌های انسان عادل است. امروز باید بر اجرای عدالت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اسلام به ما یاد داد باید آماده ظهور منجی عالم و عدالت گستری برای بشریت باشیم، خاطرنشان کرد: منظور از منتظر بودن دست روی دست گذاشتن برای ظهور نیست، بلکه باید زمینه‌های ظهور را نیز آماده کرد. هر چه از گسترش خوبی‌ها و پاکی‌ها از دست هر کسی در جامعه بر می‌آید، باید انجام دهد و هر کس شاهد پلشتی و زشتی باشد باید آن را نهی کند.

رئیسی تاکید کرد: جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن انجام نشود، جامعه‌ای مرده است. حیات سیاسی جامعه منوط به برخورداری آحاد آن جامعه از احساس مسئولیت است

رئیس جمهور افزود: بعد از ۴۰ سال اگر به مسیری که پیموده شده نگاه کنیم، می‌بینیم گام‌های زیادی در مسیر تثبیت و اعتلای گرانقدرترین میراث امام خمینی (ره) یعنی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برداشته شده است، اما گام‌هایی نیز در پیش‌رو داریم.

رئیسی بیانیه گام دوم انقلاب را بهترین سند برای ترسیم وضع موجود و مسیر حرکت آینده دانست و افزود: این وظیفه همگان است که یک بازنگری نسبت به ۴۰ سال گذشته داشته باشند. کار‌های بسیار خوبی انجام شده، اما در حوزه اجرای عدالت عقب ماندگی داریم و گام‌های بسیاری باید در حوزه عدالت اجتماعی و اقتصادی برداشت.

رئیس جمهور تاکید کرد: هر جا در کشور به حرف امام راحل و رهنمود‌های رهبری توجه شد و مسئولان به خودشان و داشته‌های‌شان اعتماد کرده و به بیگانگان بی اعتماد بودند و تلاش کردند کشور را با نسخه انقلاب اسلامی اداره کنند، آنجا عرصه موفقیت و پیروزی ما بود و هر جا که نگاه به دستان بیگانه شد و به چگونگی القا آن‌ها توجه شد آنجا دچار گرفتاری و مشکل شدیم.

وی تصریح کرد: اگر به رهنمود‌های امام توجه شده بود و اگر به اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های مصوب ابلاغی رهبر معظم انقلاب پایبندی می‌شد، وضعیت ما حتماً بهتر از امروز بود.

رئیسی افزود: ما در بسیاری از حوزه‌ها از جمله حوزه‌های علمی، صنایع هسته‌ای و نانو تکنولوژی پیشرفت داشتیم. من در سفر‌های کوتاهی که به خارج از کشور می‌روم، به همراه خودم برخی دستاورد‌های علمی جوانان را می‌برم. به عنوان مثال در تاجیکستان بسیاری از پایان نامه‌ها حول همین مصنوعات اهدایی جوانان ایرانی بود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موفقیت دولت در مقابله با شیوع کرونا، اظهار داشت: روزی که دولت کار خود را آغاز کرد روزی ۷۰۰ خانواده داغدار می‌شدند، اما امروز شاهد هستیم دیگر فوتی کرونایی نداریم.

وی تاکید کرد: معلوم می‌شود با اتکا به خداوند و مشارکت مردم می‌توان گام‌های خوبی برداشت. آینده را بسیار درخشان و روشن میبینم و به رغم خواست دشمنان گام‌های خوبی بر خواهیم داشت.

رئیسی افزود: امام خمینی به ما توکل به خدا، اعتماد به نفس و وعده نصرت الهی را یاد داد. وقتی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد فشار‌های حداکثری این کشور شکست مفتضحانه خورده است، این یعنی ملت بزرگ ایران آمریکا را شکست داده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: با اعتماد به خداوند، اتکا به نیرو‌های الهی، درس گرفتن از آموخته‌های امام و رهنمود‌های رهبری، اعتماد به دستان جوانان و ملت و مشی و فرهنگ «ما می‌توانیم» شهید سلیمانی، اعلام می‌کنیم به لطف خداوند، با بهره گیری از توان ملت و خدمتگزاری دولت حتما موفق خواهیم شد و بر همه مشکلات فائق خواهیم آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =