آخرین اخبار

گلایه برخی فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد/حق‌الزحمه داوران انتخاب معلمان نمونه چه می‌شود؟

جمعی از دبیران ستاد انتخاب معلم نمونه و داوران طرح جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از نپرداختن حق‌الزحمه خود گلایه دارند.

اشتراک گذاری
10 خرداد 1401
کد مطلب : 846

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج،  جمعی از دبیران ستاد انتخاب معلم نمونه و داوران طرح جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ چنین گلایه کرده‌‌اند که در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ معلمان نمونه از طریق دستورالعملی که از سوی وزارت به استان ها ابلاغ شد، انتخاب شدند.

جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید نام این دستورالعمل بود که از وزارت به مراکز استان‌ها و سپس به مناطق ارسال شده بود.

در این دستورالعمل به جزئیات مرحله به مرحله ی این برنامه شرح داده شده بود و در هر منطقه(شهرستان) ستادی به نام ستاد بزرگداشت مقام معلم تشکیل و دبیری برای این ستاد انتخاب می شد.

سپس دبیر ستاد انتخاب معلم نمونه به همراه اعضای ستاد داورانی را از میان فرهنگیان انتخاب می کردند تا فرآیند این برنامه را از ابتدا تا انتها هدایت کنند و با بررسی مستنداتی که معلمان در سایت htd.medu.ir قرار داده اند به آن ها امتیاز دهند و با توجه به امتیازات کسب شده راهی مراحل منطقه ای، استانی و کشوری شوند.

در این بخشنامه ی وزارتی قید شده که حق الزحمه دبیر ستاد و داوران منطقه ای و استانی در بودجه این طرح لحاظ شده و ستاد مرکزی در استان ها موظف به پرداخت ابن حق الزحمه هستند چرا که داوران با صرف هزینه های مادی و زمانی خود، مسئولیت بزرگی را تقبل کرده اند.

با وجود این بخشنانه ی صریح، دبیر ستاد انتخاب معلم نمونه در اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد از پرداخت حق الزحمه ی این داوران در مناطق مختلف و همچنین دبیران سر باز زده اند و می گویند بودجه ای جهت تامین این حق الزحمه مطابق با بخشنامه وزارتی نداریم.

سوال اینجاست: اگر در بخشنامه ی وزارتی آمده است که این حق الزحمه می بایست پرداخت شود قطعا تمام و کمال به استان ها پرداخت شده، چرا برای داوران و دبیران مناطق سیزده گانه استان کهگیلویه و بویراحمد واریز نمی شود و دبیر این ستاد در اداره کل آموزش و پرورش استان به صراحت به دبیران و داوران می گوید که هیچ بودجه ای جهت پرداخت این حق الزحمه در اختیار نداریم در حالی که دبیر ستاد مرکزی انتخاب معلم نمونه در وزارت آموزش و پرورش بیان می کند که تمامی هزینه ها به استان ها پرداخت شده است.

آیا واقعاً باید اینگونه از زحمتکشان عرصه ی تعلیم و تربیت تشکر کرد؟ آیا به آنان که می‌توانستند این وظیفه را نپذیرند باید اینگونه پاسخ داد؟

آن‌ها می‌گویند آیا در سال های بعدی فرهنگیان حاضر می شوند وقت خود را صرف داوری و بررسی مستندات همکاران خود شوند؟.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =