آخرین اخبار

هفته سی‌ام لیگ برتر| شب خاطره‌انگیز جشن قهرمانی استقلال

در نخستین روز از هفته سی ام لیگ برتر استقلال فردا شب میزبان تیم نفت مسجدسلیمان است تا بعد از این مسابقه جام قهرمانی را بعد از ۹ سال بالای سر ببرد.

اشتراک گذاری
08 خرداد 1401
کد مطلب : 797

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیدارهای هفته سی‌ام لیگ برتر در سه روز مختلف هفته برگزار می شود. در اولین مسابقات هفته که روز دوشنبه برگزار می شود. استقلال قهرمان فصل به مصاف تیم نفت مسجدسلیمان خواهد رفت. پیکان هم میزبان تیم مس رفسنجان است. نگاهی به این دو مسابقه می‌اندازیم؛

پیکان – مس؛ نبرد دو تیم بی حاشیه

دو تیم بی حاشیه فوتبال کشور تلاش می‌کنند فوتبال را  با سبکی نوین و هجومی ارایه بدهند. پیکان یکی از جوان‌ترین تیم‌های لیگ برتر است که به جوانان زیادی میدان داده و در عرصه بازیکن سازی هم موفق بوده است با این حال پیکانی‌ها در نیم فصل دوم روی نوار ناکامی گام برداشتند و یازده هفته است که هیچ بردی به دست نیاورده‌اند. در آخرین مسابقه فصل آنها میزبان تیم رده ششم جدول است.

مسی‌ها ۴۴ امتیاز دارند و اگر در این مسابقه خارج از خانه پیروز شوند در آنصورت شانس صعود تا رده چهارم جدول را هم دارند. پیکان هم که روی پله نهم ایستاده اگر برنده شود ممکن است تا رده هفتم جدول بالا بیاید ولی در صورت باخت در این بازی خانگی ممکن است یکی دو پله سقوط کند. بازی رفت دو تیم هم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. این مسابقه اختتامیه‌ای برای دو تیمی است که ظاهرا برای فصل آینده هم با همین سرمربیان خود مجتبی حسینی و محمد ربیعی ادامه همکاری خواهند داد. 

استقلال- نفت مسجدسلیمان؛ شب خاطره انگیز جشن قهرمانی 

برگزاری این مسابقه در روز دوشنبه مشروط به نتیجه بازی پرسپولیس و شهرخودرو ست. اگر  شهرخودرو مقابل پرسپولیس مساوی هم بگیرد سقوطش قطعی می‌شود و دیگر مسابقه نفت مسجدسلیمان و استقلال دیداری تشریفاتی برای نفتی‌ها محسوب خواهد شد اما اگر شهرخودرو بتواند پرسپولیس را شکست بدهد درآنصورت مسابقه استقلال ونفت مسجدسلیمان به روز پنجشنبه موکول می شود که چالش بزرگ استقلال غیبت ملی پوشانش در جشن قهرمانی و بازی پایانی فصل خواهد بود. مسابقه‌ای که حتی برای رقیب قعرنشین هم تشریفاتی نخواهد بود. 

استقلال بدون باخت قهرمان لیگ شده و در آخرین بازی هم قطعا به دنبال حفظ این رکورد تاریخی و بی نظیرش است. استقلال در پایان این مسابقه جام قهرمانی لیگ برتر را بعد از ۹ سال به دست می‌آورد  آن هم در حالیکه رکوردهای مثبت و منحصر به فردی داشت. از مستحکم ترین خط دفاع تا بیشترین برد. قطعا هواداران استقلال با حضور حداکثری در ورزشگاه می‌خواهند در جشن خاطره‌انگیز آبی پوشان پایتخت شرکت کنند. از نظر فنی روی کاغذ نفت مسجدسلیمان شانسی برای برد در این بازی ندارد و هواداران این تیم همین که در لیگ برتر بمانند راضی هستند.  استقلال در بازی رفت ۳ بر صفر نفت مسجدسلیمان را شکست داد و شاید در بازی برگشت هم نفتی‌ها روز سختی را مقابل تیم آماده و ایده آل استقلال داشته باشند.

برنامه مسابقات هفته سی ام لیگ برتر به شرح زیر است:

دوشنبه ۹ خرداد

پیکان تهران- مس رفسنجان – ساعت ۱۹- ورزشگاه  پاس قوامین تهران

استقلال -نفت مسجدسلیمان  – ساعت ۱۹- ورزشگاه  آزادی تهران

سه شنبه ۱۰ خرداد

نساجی مازندران- تراکتورتبریز – ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه  متعاقبا اعلام می شود.

پنجشنبه ۱۲ خرداد

فجرشهیدسپاسی شیراز – پرسپولیس  – ساعت ۲۰- ورزشگاه  متعاقباً اعلام می شود.

گل‌گهر سیرجان – ذوب‌آهن اصفهان- ساعت ۲۰- ورزشگاه  شهید سردار سلیمانی سیرجان

شهرخودرو مشهد – فولاد خوزستان – ساعت ۲۰- ورزشگاه  متعاقبا اعلام می گردد

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان  -آلومینیوم اراک – ساعت ۲۰- ورزشگاه  نقش جهان اصفهان

صنعت نفت آبادان -هوادارتهران  – ساعت ۲۰- ورزشگاه  تختی آبادان

در صورتیکه نتایج هفته بیست و نهم لیگ برتر به صورتی رقم بخورد که نیاز به برگزاری همزمان دیدارهای استقلال – نفت مسجدسلیمان و شهرخودرو- فولاد خوزستان برای تعیین تیم سقوط کننده از لیگ برتر باشد دیدار دو تیم استقلال و نفت مسجدسلیمان به جای دوشنبه ۹ خرداد روز پنجشنبه ۱۲ خرداد برگزار می شود.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + هشت =