آخرین اخبار

توضیحات رئیسی درباره “تصمیم سخت”/ رسانه‌ها اصل مطلب را متوجه نشدند!

رئیس جمهور گفت: من در جلسه خصوصی سازی گفتم تصمیمات سخت، دوستان عنایت نکردند، رسانه‌های خارجی شیطنت کردند و داخلی‌ها اصل مطلب را متوجه نشدند. تصمیمات سخت دولت چند موضوع است نخست رشد اقتصادی، در کشور حتمی است چطور حاصل می‌شود با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، دوم افزایش بهره‌وری، یکی از مشکلات کشور بهره‌وری است.

اشتراک گذاری
06 خرداد 1401
کد مطلب : 741

توضیحات رئیسی درباره

رویداد۲۴ حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان تهران طی سخنانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه آزادی خرمشهر، شهدایی که خداوند متعال نام آن‌ها را بلند کرد و بلند آوازه کرد.

وی ادامه داد: نکته اول همانی است که رهبری دیروز به همه ما یاد دادند اخلاص، اخلاص رمز حرکت است و ما باید یاد بگیریم با اخلاص حرکت کنیم. صمیمانه تشکر می‌کنم از مردم برای همراهی‌شان با دولت؛ چند ماه قبل یک حمله سایبری داشتیم در حوزه بنزین و چند روز بنزین تمام کشور دچار مشکل شد، اما اگر همدلی و همراهی مردم نبود چه اتفاقی رخ می‌داد؟ همراهی مردم خیلی ارزشمند و سرمایه دولت است در این زمینه جا دارد از مردم تشکر کنم.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم که بودجه در راستای محرومیت زدایی باشد و به همین علت برمبنای آمایش سرزمینی تدوین شد.

رییس‌جمهور با اشاره به سهم صندوق توسعه ملی عنوان کرد: این اولین سالی است که بودجه بدون ۲۰درصد صندوق توسعه ملی بود، در سالیان مختلف یکی از درآمد‌هایی که دولت روی آن حساب می‌کرد ۲۰ درصد صندوق بود که ما امسال سهم صندوق را همان ۴۰ درصد که قانون تعیین کرده بود، تنظیم کردیم. این نشان می‌دهد که دولت می‌خواهد صندوق را تقویت کند.

وی اظهار داشت: ما ۳۷ محور را به عنوان مهمترین مسائل کشور به عنوان محور تحول منتشر کردیم و همه به آن دسترسی دارند، همه می‌توانند مطالعه کنند و نظری هم داشتند مطرح کنند. بیش از ۶۰۰ متخصص در مورد این برنامه نظر دادند و در حال حاضر ما ۳۷ برنامه و مسأله کشور را مطرح کردیم.

رییس‌جمهور با اشاره به اصلاح اقتصادی کشور، گفت: کاری که شروع شده به عنوان اصلاح اقتصادی، دولت کار سختی دارد و گام‌های بلندی باید برداشت شود. من در جلسه خصوصی سازی گفتم تصمیمات سخت، دوستان عنایت نکردند، رسانه‌های خارجی شیطنت کردند و داخلی‌ها اصل مطلب را متوجه نشدند. تصمیمات سخت دولت چند موضوع است نخست رشد اقتصادی، در کشور حتمی است چطور حاصل می‌شود با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، دوم افزایش بهره‌وری، یکی از مشکلات کشور بهره‌وری است. اگر کسی در جایگاهی حضور دارد که این موضوعات برایش اهمیت ندارد باید از چرخه برنامه ریزی و تصمیم‌گیری خارج شود البته نمی‌گوییم از چرخه اداری کشور خارج شود.

وی در ادامه بیان کرد: فرمودند کنترل هزینه‌ها، حتما این موضوع با اولویت باید انجام شود، دولت و مجلس روی این موضوع جلسات و برنامه دارند، رهبری هم این مسأله را فرمودند.

رییسی با اشاره به موضوع شرکت‌های دانش بنیان خاطرنشان کرد: امر دانش بنیان بسیار مهم است، اما فقط شرکت دانش بنیان مهم نیست اینکه شرکت داشته باشیم و تعداد آن را زیاد کنیم بلکه این شرکت‌ها باید صنعتی شده و نتیجه فعالیت‌شان به تولید و اشتغال منتهی شود. حضرت آقا فرمودند تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین یعنی این سه تا کنار هم است. پس شرکت دانش بنیان باید در کنار دانایی و علم و توانایی داشته باشد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه وجود فقر در شأن نظام اسلامی نیست، عنوان کرد: فقر و فساد باید اصلاح و به کلی ریشه‌کن شود. من یک جایی عرض کردم فقر مطلق ریشه کن شود این را با «زیر خط فقر» قاطی کردند، در حالیکه من گفتم فقر مطلق ریشه‌کن شود. یکی از نکاتی که دولت تاکید کرده از ابتدای دولت تاکنون مسأله اشتغال است و اشتغال در کنار مسکن.

وی ادامه داد: مسأله دیگر تقسیمات کشوری است، بحث تقسیمات کشوری را آقای منصوری در یکی از سفر‌های درون استانی به تهران مطرح کردند و من هم قبول دارم در این زمینه باید کار کارشناسی انجام شود و بعد پیرامون آن تصمیم‌گیری صورت گیرد.

رییسی در خصوص موضوع جذب جوانان عنوان کرد: مسأله بعدی جذب جوانان و نیرو‌های انقلابی است که باید از آقای منصوری تشکر کنم، آقایان عزیز خواهران گرامی امام به جوانان اعتماد داشت. متاسفانه وقتی موضوع جوان مطرح می‌شود مسأله تجربه را مطرح می‌کنند، البته تجربه مهم است، اما آشنایی به کار و حضور و تسلط کفایت می‌کند. مگر در ابتدای انقلاب چند سال سن داشتیم که مسئولیت‌ها را برعهده گرفتیم.

وی ادامه داد: فرمایشات آقا صرفاً یک توصیه نیست، ایشان فرمودند از هرجای کشور که آمدید و نماینده هستید با هر جمعیتی نگاه شما باید کشوری باشد، اینکه فلان سد به این شهر رفت یا موضوع اینطور نباید باشد. یک جایی سد هست، اما منافع آن را شهر دیگری استفاده می‌کند؛ یا نیروگاهی وجود دارد، اما عواید آن را شهر دیگری بهره‌مند می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 9 =