آخرین اخبار

عبدی: قراردادم با فدراسیون امضاء نشده/ مهم‌ترین چالش تیم ما بازی دوستانه بین المللی است

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران گفت: هنوز با فدراسیون فوتبال قرارداد ندارم اما به آن فکر نمی‌کنم.

اشتراک گذاری
04 خرداد 1401
کد مطلب : 717

حسین عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد قهرمانی تیم ملی فوتبال  نوجوانان ایران در رقابت‌های کافا اظهار داشت: وقتی به تیم ملی آمدیم، از حدود ۱۸۰ نفری که از طریق استعدادیابی فدراسیون و تیم زیر ۱۵ سال به ما معرفی شده بودند ۵۷ بازیکن را دعوت کردیم و دیدیم. در ۵ روز ابتدایی اردو سه جلسه و در ۵ روز بعدی ۲ جلسه تمرین کردیم. کار خیلی سختی داشتیم زیرا به دلیل تعطیلی تمرینات هیچ‌یک از این نفرات آماده نبودند. در این شرایط مجبور بودیم در رقابت‌های کافا شرکت کنیم. 

وی اضافه کرد: البته قهرمان شدن یا نشدن در این مسابقات برای من تفاوتی نداشت زیرا دنبال این بودیم که بچه‌ها تجربه بین‌المللی کسب کنند. این بازیکنان قرار است به عنوان تیم ملی در بازی‌های بین‌المللی شرکت کنند نه رقابت‌های داخلی. در نهایت ۲۳ نفر را برای سفر به تاجیکستان انتخاب کردیم. در بازی اول مقابل ازبکستان ما و بازیکنان پتانسیل‌های‌شان را نمی‌شناختیم اما در شرایطی که تا دقیقه ۸۸ با نتیجه ۲ بر یک جلو بودیم، در نهایت این بازی ۲ بر ۲ شد. با بردن ازبکستان حتی قبل از بازی آخر قهرمان می‌شدیم. در ادامه قرقیزستان را ۲ بر صفر و  افغانستان یک بر صفر بردیم. در بازی آخر به این دلیل که ازبکستان در یک اتفاق افغانستان را ۶ بر صفر شکست داده بود، مجبور بودیم برای رسیدن به قهرمانی ۷ گل به تاجیکستان بزنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان خاطرنشان کرد:  البته تاجیکستان به مراتب تیم قوی‌تری از افغانستان بود. تاجیک‌ها در این رده سنی از تیم‌های برتر آسیا هستند و در سید یک قرار دارند. خدا را شکر بچه‌ها در بازی با  تاجیکستان فوق‌العاده کار کردند و توانستیم ۷ گل به این تیم بزنیم. البته تعویض‌ها هم در این بازی خیلی به ما کمک کرد. نفرات اصلی ما به دلیل خستگی در  آن مسابقه خیلی آماده نبودند و خودمان هم از بازیکنان شناخت بیشتری به دست آورده بودیم. به همین دلیل این سه تعویض به ما کمک کرد و توانستیم با به ثمر رساندن ۷ گل قهرمان شویم.

* دیدارهای دوستانه در تهران خودش را در کافا نشان داد

عبدی ادامه داد: در ۱۳ روزی که در تهران تمرین می‌کردیم سه بازی دوستانه خوب انجام دادیم. به تیم زیر ۲۳ ساله‌های استقلال ۲ بر یک باختیم و از بزرگسالان سایپا ۳ بر یک شکست خوردیم. در آن مسابقه یک پنالتی هم از دست دادیم. در دیدار پایانی خود نیز ۵ بر ۲ جوانان کوهسار را بردیم. هدف ما از این سه بازی دوستانه، مستحکم‌تر کردن دفاع تیمی و فردی تیم ملی بود. این فلسفه در بازی‌های کافا خودش را نشان داد و تیم ما در کل مسابقات فقط ۲ گل خورد.  ۲ گل را هم مقابل ازبکستان در بازی اول خوردیم که همدیگر را خیلی خوب نمی‌شناختیم اما در سه بازی بعدی گل نخوردیم.

* مهم تر از قهرمانی در کافا، کسب تجربه بین‌المللی بود

وی افزود: اگر موقعیت‌های‌مان هم به گل تبدیل می‌شد، آمار گلزنی‌ ما خیلی بیشتر می‌شد. در بازی با قرقیزستان، افغانستان و تاجیکستان بالای ۷-۸ گل دیگر به ثمر نرساندیم. در بازی با قرقیزستان و افغانستان دروازه‌بان‌های حریف بهترین بازیکنان زمین شدند زیرا شانس‌های زیادی روی دروازه‌شان ایجاد کردیم و عملکرد خیلی خوبی داشتند. به هر حال کار سختی انجام شد. به همه تبریک می‌گویم زیرا بازیکنان ما خیلی سریع‌ در یک زمان کم، این کار بزرگ را انجام دادند و نشان دادند اگر تعلیم ببینند پتانسیل زیادی دارند. مهم‌تر از همه مسائل در مسابقات کافا کسب تجربه بین‌المللی بود. بچه‌ها برای اولین‌بار در بازی‌های بین‌المللی شرکت کردند و تجربه خوبی از این مسابقه به دست آوردند.

 

* مهم‌ترین چالش تیم ما بازی های دوستانه بین‌المللی است

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان درباره برنامه‌های پیش‌روی این تیم عنوان کرد:‌ وقتی به ایران آمدم تمام برنامه‌های خود را آماده کرده و آن را ارائه دادم. فقط باید تأیید شوند تا بتوانیم آنها را اجرا کنیم. مهم‌ترین چالش ما بازی‌های دوستانه با تیم‌های بین‌المللی است. میزبان نیستیم و هیچ تیمی هم آسان نیست. مربی افغانستان می‌گفت ۹ ماه در اردوی بودیم، تاجیکستان یک سال اردو داشت و در ۴-۵ ماه گذشته در ۴-۵ تورنمنت بین‌المللی حضور داشت. در مقدونیه با تیم ملی این کشور، کرواسی و یکی از تیم‌های آمریکای جنوبی بازی کردند. آنها هم درک دارند که اگر بازی بین‌المللی نکنند از قافله عقب می‌مانند. به همین دلیل در یک سال اخیر، اردوهای زیادی داشته‌اند. تیم ما پتانسیل دارد اما  تنها چالش تیم ملی، برگزاری دیدارهای دوستانه و حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی است.

عبدی درباره تعداد اردوهای تیم نوجوانان قبل از آغاز رقابت‌های مقدماتی نوجوانان آسیا توضیح داد: در هر ماه دو اردو می‌خواهیم. بین این اردوها هم چند روزی فاصله است و به همین دلیل فکر می‌کنم تا قبل از شروع مسابقات ۴-۵ اردو خواهیم داشت.

* برای بازی با قرقیزستان، لائوس و هنگ‌کنگ باید عاقل باشیم

وی در خصوص هم‌گروهی با قرقیزستان، هنگ‌کنگ و لائوس در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا پاسخ داد: اصلاً کار راحتی در این مسابقات نداریم. به صورت نمونه افغانستان را مثال می‌زنم. قبل از تورنمنت کافا چه دیدگاهی نسبت به این تیم داشتید؟ شاید همه تصور می‌کردند باید ۵-۶ گل به این تیم بزنیم اما از ایران یک بر صفر شکست خورد و با تاجیکستان مساوی کرد. یا قرقیزستان که باید با اختلاف ۷-۸ گل برابر آن برنده می‌شدیم، از ازبکستان ۲ بر صفر جلو افتاد اما در نهایت به زور ازبک‌ها ۳ بر ۲ شکست خورد. هیچ تیمی ساده نیست و نباید سورپرایز شویم. 

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان اضافه کرد:از تیمی مانند میانمار چه انتظاری دارید؟ شاید تصور کنید فوتبال نداشته باشند اما جزو تیم‌های خوب آسیا است و مانند هندوستان در سید یک قرار دارد.  نباید به اسامی تیم‌ها نگاه کنید بلکه باید کار آنها را ببینید. قرقیزستان، هنگ‌کنگ و لائوس می‌توانند همه را سورپرایز کنند. برای بازی با آنها باید عاقل و آماده باشیم و خوب تدارک ببینیم تا ناگهان غافلگیر نشویم.

* قراردادم را با فدراسیون فوتبال امضاء  نکرده‌ام

عبدی در مورد آخرین وضعیت امضاء قرارداد خود با فدراسیون فوتبال و احتمال اضافه شدن دستیاران جدید به کادر فنی‌اش عنوان کرد:‌ هنوز قراردادی با فدراسیون امضا نکرده‌ام. به احتمال قریب به یقین دستیارانی را به کادر فنی‌ام اضافه خواهم کرد. البته در این اردو، همه  دستیارانم خیلی خوب کار کردند. بیشتر ترجیح می‌دهم دستیارانم ایرانی باشند. زیرا اگر قرار باشد مربی خارجی به تیم ملی بیاوریم خودم هستم که سال‌ها در خارج از کشور کار کرده‌ام. افرادی هم که می‌خواهند به کادر فنی بیایند، فقط باید بتوانند کارهایی که  می‌گویم را انجام بدهند.

* وظیفه و مسئولیت سنگینی دارم و امضاء قرارداد برعهده مسئولان فدراسیون است

وی در مورد اینکه چه زمانی قرار است قراردادش امضا شود، گفت: برای من کار کردن در تیم ملی وظیفه و مسئولیت است. باید به شکلی کار کنم که پرچم ایران بالا برود. بحث امضای قرارداد کنار این مسائل قرار می‌‌گیرد. وظیفه و مسئولیت سنگینی روی دوش من است و باید استرس و هیجان را کنترل کنم. بحث عقد قرارداد را باید مسئولان اداری فدراسیون انجام بدهند و به عهده من نیست. زمانی که در پرسپولیس بازی می‌کردم نیز قراردادم را سفید می‌بستم زیرا فقط می‌خواستم روی خدمت به باشگاه تمرکز کنم تیم ملی که ورای باشگاه است. 

 

* بازی دوستانه با تیم‌های کشورهای اطراف ایران برای ما کافی نیست

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان درباره احتمال برگزاری اردوهایی خارج از کشور این تیم توضیح داد: اکنون چند پیشنهاد به ما ارائه شده  است. خیلی‌ها از عملکرد نوجوانان در تورنمنت کافا سورپرایز شدند. در ۱۰-۱۲ روز به صورت شبانه‌روزی کار کردیم و بچه‌ها خیلی خوب پیشرفت کردند. خوشبختانه اکنون با عمان، قطر و امارات هم گروه نشده‌ایم و می‌توانیم با آنها بازی دوستانه برگزار کنیم. عمان به ما پیشنهاد داده است. همچنین عراق هم از ما دعوت کرده و رابطه خوبی با هم داریم. امیدوارم بتوانیم با این تیم هم بازی دوستانه انجام بدهیم. با امارات و قطر هم می‌توان بازی کرد اما اینها کافی نیست. 

عبدی افزود: اگر به کشورهای اطراف خودمان نگاه کنیم می‌بینیم از آنها بهتر هستیم. پس باید با حریفان سنگین‌تری روبه‌رو شویم تا سطح کیفی بازیکنان نوجوان را بالا ببریم. فلسفه تیم‌های نوجوانان و جوانان این است که بتوانیم بازیکنان بهتری تولید کنیم تا اینکه بخواهیم فقط در بازی با هم‌سطح‌های خود برنده شویم. بر همین اساس باید در تورنمنت‌های بهتری شرکت کرد زیرا در نهایت همین نوجوانان به بازیکنان جوانان، امید و بزرگسالان تبدیل خواهند شد.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =