آخرین اخبار

محمدپور: برای رسیدن به مدال طلا ۵ شب مبارزه کردم

کاپیتان تیم ملی بوکس گفت: سطح فنی مسابقات قهرمانی کشور به اندازه‌ای بالا بود که من در وزن ۵۷ کیلوگرم برای رسیدن به مدال طلا ۵ شب روی رینگ مبارزه کردم.

اشتراک گذاری
04 خرداد 1401
کد مطلب : 715

به گزارش خبرگزاری فارس، سی‌امین دوره مسابقات بوکس قهرمانی کشور در رده سنی بزرگسالان طی یک هفته اخیر در سالن امام علی(ع) و در شهر زاهدان برگزار شد که در نهایت تیم سیستان و بلوچستان در سکوی قهرمانی این رقابت‌ها قرار گرفت.

سجاد محمدپور کاپیتان تیم ملی بوکس که در این مسابقات مدال طلای وزن ۵۷ کیلوگرم را به دست آورد، در پاسخ به این سؤال که شرایط فنی مسابقات چطور بود، گفت: در طول این مدتی که شیوع ویروس کرونا ورزش دنیا را تعطیل کرده بود، مسابقات بوکس قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی هم برگزار نشده بود. بعد از نزدیک به سه سال، این مسابقات به صورت رسمی در زاهدان برگزار شد و همه ملی‌پوشان و مدعیان پوشیدن پیراهن تیم ملی در این مسابقات حضور داشتند. حضور همه ملی‌پوشان در این دوره از مسابقات باعث شده بود مبارزات جذابی را در این چند روز شاهد باشیم.

کاپیتان تیم ملی بوکس در واکنش به این سؤال که در وزن ۵۷ کیلوگرم گویا نفرات زیادی حضور پیدا کرده بودند، آیا بالا بودن تعداد مدعیان در این وزن کار شما را سخت کرده بود یا خیر، اظهار داشت: به جرأت می‌توانم بگویم در طول مسابقات بیشترین مبارزه را انجام دادم. از روز اول تا روز آخر فقط من روی رینگ بودم(با خنده). در این مسابقات سیدبندی نشده بود و به همین دلیل من دقیقا وسط جدول بودم؛ یعنی پنج شب مبارزه کردم. همه نفرات خوب در این وزن حضور داشتند. سه نفر از ملی‌پوشان سابق در ۵۷ کیلوگرم شرکت کرده بودند که واقعا مبارزه کردن در این وزن کار سختی بود، اما به لطف خدا موفق شدم به فینال برسم و در فینال نماینده تهران را شکست دادم و به مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور دست یافتم.

محمدپور در پاسخ به این سؤال که اردوهای تیم ملی بوکس برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا از چه تاریخی شروع خواهد شد گفت: طبق برنامه‌ریزی کادرفنی، پس از چند روز استراحت، بوکسورهای راه یافته به اردوهای تیم ملی باید در اردوها حضور پیدا کنند. ما مسابقات قهرمانی آسیا را به میزبانی چین قرار است برگزار شود پیش‌رو داریم و برای حضور در این رقابت‌ها باید خودمان را آماده کنیم.

کاپیتان تیم ملی بوکس در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه لغو بازی‌های آسیایی موضوعی بود که برای همه ورزشکاران ناراحت‌کننده بود، آیا لغو این بازی‌ها به ضرر ملی‌پوشان تمام شد یا خیر، گفت: ما تمام تلاشمان و برنامه‌ریزی‌هایمان روی مسابقات قهرمانی آسیا است. تا این لحظه قرار بر این است که مسابقات قهرمانی آسیا در چین برگزار شود، اما بازی‌های آسیایی لغو شد و این موضوع به ضرر همه ورزشکاران تمام شد. برای این بازی‌ها برنامه‌ریزی کرده بودیم، اما همه چیز به هم ریخت.

وی در ادامه افزود: بازیهای آسیایی در ۸ وزن برگزار می‌شود و وزن ۵۷ کیلوگرم هم در این المپیک آسیایی حضور داشت. سهمیه ما کامل بود. قرار بود با تصمیم کادرفنی در این اعزام نماینده ۵۷ کیلوگرم باشم. متأسفانه لغو بازی‌های آسیایی از لحاظ روحی روانی روی ملی‌پوشان ما تأثیر منفی گذاشت. 

محمدپور در پاسخ به این سؤال که پاداش بازی‌های آسیایی چقدر می‌تواند از لحاظ مالی برای ورزشکارانی که در بوکس فعالیت می‌کنند تأثیرگذار باشد، گفت: رشته بوکس ورزش مظلومی است. در این رشته خیلی خبری از پاداش و پول نیست. کسب مدالهای آسیایی برای کاروان ورزش ایران و ورزشکاران بسیار مهم است و آن پاداشی که برای مدال‌آوران درنظر گرفته می‌شود، یک بخشی از مشکلات ورزشکاران در زندگی شخصی حل می‌شود. متأسفاته ما مدتهای زیادی را شبانه‌روز در اردوها حضور داشتیم. تمرین کردیم، راهی اردوهای برون‌مرزی شدیم تا بتوانیم در بازی‌های آسیایی نتیجه زحماتمان را به دست بیاوریم. اما فعلا همه چیز به هم ریخته است.

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: فعلا تمام هدفم مدال طلای قهرمانی آسیا است. جا دارد اینجا از رئیس تأمین و تصفیه آبفای استان تهران تشکر کنم، چرا که در طول این مدت برای آماده‌سازی جهت حضور در بازی‌های آسیایی مدام در اردوها بوده‌ام و آنها با مرخصی ورزشی من موافقت کردند. این نشان می‌دهد همه برای موفقیت ورزش کشورمان دست به دست هم داده‌اند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =