آخرین اخبار

خبر خوب از میرداماد و برجام به بازار دلار و سکه

اقتصادنیوز : بازار ارز و طلا امروز شاهد عقب نشینی قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود.

اشتراک گذاری
24 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 477

به گزارش اقتصادنیوز ؛ اواخر اسفند ماه سال گذشته بود که انریکه مورا ، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از توقف جلسات رسمی مذاکرات برجام  جهت اتخاذ تصمیمات سیاسی  خبر داد. بازار ارز تهران  در این مدت با طولانی شدن توقف  مذاکرات برجام تصور می کرد که این رایزنی ها به بن بست رسیده است و احیای برجام دور از دسترس است. 

خبر خوب از برجام به بازار دلار 

حال بیش از دو ماه از تاریخ این اظهارات مورا گذشته و بعد از سفر مورا به تهران در روزهای گذشته زمزمه های شروع مذاکرات برجام در بین معامله گران  برجسته شده است. جوزپ بورل، مسوول هماهنگی مذاکرات هسته‌ای وین، گفت: این طور بگویم که مذاکرات به بن‌بست رسیده بود و حالا بن‌بست رفع شده و به این ترتیب چشم‌اندازی از رسیدن به یک توافق وجود دارد. او در عین حال تاکید کرده اختلافات موجود در مسیر احیای برجام را نمی‌توان “یک‌شبه” حل کرد.

از طرفی هم  شبکه تلویزیونی المیادین امروز (شنبه) به نقل از منابع نزدیک به هیات ایرانی در مذاکرات وین تاکید کرد : پرونده مذاکرات در وین بار دیگر فعال شده است.

سیگنال بانک مرکزی به قیمت دلار

امروز همچنین رئیس‌کل بانک مرکزی از بهبود وضعیت ارزی کشور در پی رشد صادرات کشور خبر داد و گفت: هیچ مشکلی در تأمین ارز کالاهای اساسی نداریم و خوشبختانه درآمد ارزی به‌دلیل افزایش قیمت نفت و رشد ظرفیت تولید نفت بیشتر هم شده است بنابراین هیچ مشکلی در این بخش نداریم.

عقب نشینی قیمت دلار  در تهران 

با وجود سیگنال های یاد شده قیمت دلار امروز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه بر مدار نزول قرار گرفت. اسکناس آمریکایی عصر امروز کانال ۳۰ هزار تومان را از دست داد و با ۲۹ هزار  و ۹۵۰ تومان مبادله شد. قیمت یاد شده در مقایسه به روز پنجشنبه گذشته بیش از ۶۰۰ تومان کاهش را نشان می دهد. 

البته برخی از فعالان بازار معتقد بودند این کاهش قیمت طبیعی است . به باور این دسته از بازیگران ارزی نرخ دلار در روزهای پایانی هفته گذشته دو کانال شکنی پی در پی را تجربه کرده و اکنون نیاز به یک اصلاح دارد تا مسیر بعدی خود را تعیین کند. 

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار عصر امروز با ۲۵ هزار و ۵۵۳ تومان معامله شد که نسبت به دو روز پیش  ۳۷ تومان افت کرده بود. 

قیمت دلار سلیمانیه عصر امروز بالا تر از تهران نرخ گذاری شد. قیمت دلار در این بازار امروز ۳۰ هزار و ۲۵۰ تومان بود. قیمت دلار هرات نیز امروز کاهش را تجربه کرد و با ۲۹ هزار و ۳۴۰ تومان معامله شد.

نکته مهم بازار امروز

نکته مهم بازار امروز نرخ حواله درهم بود. امروز چندین بار اعلام شد که  بازار درهم به حالت نیمه تعطیل درآمده و قیمت های اعلامی از سوی معامله گران حدودی است. نرخ حواله درهم  عصر امروز ۸ هزار و ۳۰۰ تومان بود و نرخ برابری آن ۳۰ هزار و ۴۸۵ تومان بدست آمد که این امر می تواند زمینه ساز افزایش تقاضا برای خرید دلار  شود. 

برگشت قیمت سکه به کانال ۱۳ 

قیمت اونس طلا امروز در محدوده ۱۸۱۲ دلار معامله شد که نسبت به روز قبل تقریبا ثابت بود اما قیمت سکه و قیمت طلا در ایران با عقب نشینی قیمت دلار  کاهش را تجربه کردند. 

قیمت طلا ۱۸ عیار در زمان نوشتن این گزارش  ۳۷ هزار و ۷۰۰ تومان از دو روز قبل پایین تر بود و در حدود ۱ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۶۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

قیمت سکه هم امروز  ۲۰۰ هزار تومان ریزش کرد و به کانال ۱۳ میلیون تومان برکشت. فلز زرد رنگ داخلی عصر امروز بر روی  ۱۳ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان ایستاد . ارزش ذاس سکه امروز ۱۲ میلیون  و ۷۷۶ تومان بود و حباب سکه به نزدیک ۹ درصد رسید. فاصله قیمت نقدی با ارزش ذاتی هم ۱ میلیون و ۱۴۴ هزار تومان بود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =