آخرین اخبار

پیروزی هندبال ایران مقابل پرافتخارترین تیم قاره آسیا

ملی‌پوشان هندبال ایران مقابل پرافتخارترین تیم قاره آسیا پیروز شدند.

اشتراک گذاری
18 دی 1401
کد مطلب : 4161

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی هندبال ایران در آخرین دیدار تدارکاتی خود در کاتوویتسه لهستان به مصاف کره‌جنوبی پرافتخارترین تیم قاره آسیا رفت و با نتیجه ۳۲ بر ۳۰ به پیروزی رسید. نیمه نخست این دیدار ۱۹ بر ۱۶ به سود ایران به اتمام رسید.

وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی در این دیدار که آخرین بازی تدارکاتی ایران پیش از مسابقات قهرمانی جهانی به شمار می‌آمد نقاط ضعف و قوت شاگردانش را مورد بررسی قرار داد و با وجود در اختیار نداشتن ۴ بازیکن کلیدی خود در پایان موفق به پیروزی مقابل حریف قدرتمند خود شد.

ملی‌پوشان ایران پیش از این در تورنمنت چهارجانبه کاتوویتسه به مصاف تیم‌های ملی لهستان، بلژیک و مراکش رفته بودند.

تیم هندبال کره‌جنوبی هفت بار حضور در بازی‌های المپیک و کسب عنوان نایب قهرمانی این بازی‌ها را در کارنامه خود دارد. همچنین کره‌‌ای‌ها ۱۳ بار موفق به کسب سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان شده‌اند و بهترین عنوان کسب شده توسط این تیم در قهرمانی جهان، عنوان هشتم است.

کره ۱۸ بار در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کرده که در این رقابت‌ها موفق به کسب ۹ عنوان قهرمانی، ۴ عنوان نایب قهرمانی و یک عنوان سومی شده است.

تیم هندبال کره‌جنوبی همچنین ۶ بار قهرمان بازی‌های آسیایی شده و یک نایب قهرمانی و دو مقام سومی نیز در این بازی‌ها کسب کرده است.

تیم ملی هندبال ایران ۲ بازیکن اصلی خود یعنی سید علیرضا موسوی و یونس آثاری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و ۲ بازیکن کلیدی دیگر تیم یعنی محمد رضا کاظمی و محمدرضا اورعی نیز به دلیل مشکل روادید این دیدار نرسیده‌اند.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 7 =