ائروداینامیک ترین خودروی فولکس واگن؛ از ناردو رینگ تا تالار افتخارات! (+تصاویر)

چکیده: در اکتبر ۱۹۸۰ اولین آزمایش خودروی مذکور را در پیست سرعت ناردو(ناردو رینگ) ایتالیا انجام دادند. بیشینه سرعت ثبت شده در این آزمایش برابر با ۳۶۲ کیلومتر برساعت بود.

عصرایران– اساسا برای افزایش سرعت خودرو ۳ راهکار وجود دارد: افزایش قدرت پیشرانه، کاهش وزن و بروزرسانی طراحی ائروداینامیک آن!

دو مورد اول که کاملا مشخص هستند و نیازی به توضیح خاصی ندارند اما در رابطه با ویژگی سوم در ساده ترین تعریف ممکن باید گفت: استانداردهای ائروداینامیک در طراحی خودرو یعنی حرکت آسانتر آن در مسیر هوا و کاهش مصرف انرژی برای غلبه بر نیروی باد.

در همین رابطه اخیرا فولکس واگن بخشی از سوابق تاریخی خود را بازنشر کرده که حکایت از طراحی ائروداینامیک ترین خودروی این کمپانی در یک مدل تحقیقاتی مربوط به دهه ۸۰ میلادی دارد. این خودروی تک سرنشین ضریب دِرَگ(پسار) برابر با ۰٫۱۵ را ثبت کرد.

این نمونه تحقیقاتی فقط ۸۳۸ میلیمتر ارتفاع ۱۱۰۰ میلیمتر عرض داشت. در قسمت پیشرانه نیز از موتور توربوشارژ ۲٫۴ لیتری با ۱۷۷ اسب بخار خروجی استفاده شد. موتور در قسمت راست خودرو و پشت صندلی راننده نصب شد تا بطور مستقیم با محور عقب در ارتباط باشد. برای کاهش دمای موتور نیز از جریان هوا و همچنین مایع خنک کننده کمک گرفته شد.

در اکتبر ۱۹۸۰ اولین آزمایش خودروی مذکور را در پیست سرعت ناردو(ناردو رینگ) ایتالیا انجام دادند. بیشینه سرعت ثبت شده در این آزمایش برابر با ۳۶۲ کیلومتر برساعت بود.

این خودرو هم اکنون در موزه فولکس واگن نگهداری می شود.

مازیار دانیالی

بیشتر بخوانید:

کورادو؛ خودروی محبوب فولکس واگن در تمام دوران! (+تصاویر)

کراس اوور لوکس آئودی؛ هیولای ۱۴۰ هزار دلاری! (+تصاویر)

پاسات ۲۰۲۰ معرفی شد/سدان اقتصادی با امکانات روز (+تصاویر)

مقایسه دو شاسی بلند مطرح در بازار جهانی/ نماینده آلمان در برابر فرزند شایسته سوئد! (+تصاویر)

ارباب حلقه ها و کوپه ۴ درب ۲۰۱۹/مراحل طراحی یک خودروی باکیفیت را از نزدیک ببینید! (+فیلم و تصاویر)

Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on print
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.