آخرین اخبار

آماده‌باش معاون عمرانی به دستگاه‌های خدمات‌رسان/ لزوم تشکیل جلسات شورای مدیریت بحران در شهرستان‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم آمادگی همه دستگاه‌ها با فرا رسیدن فصل بارش‌ها خبر داد.

اشتراک گذاری
10 آبان 1401
کد مطلب : 3727

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، کیامرث حاجی‌زاده در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران بر لزوم حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در این جلسه تاکید کرد و گفت: مدیرانی که به جلسه نمی‌آیند باید علت عدم حضور خود را توضیح دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود بر لزوم ارائه دو طرح در حوزه مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: طرح جامع آموزش مدیریت بحران و طرح جامع تاب‌‌آوری برای مواقع بحرانی لازم و ضروری است اما در طول یک سال اخیر این طرح ها که بر مقوله پیش‌بینی، پیشگیری، مقابله و بازسازی است آماده نشده است که با همکاری پدافند غیر عامل و نظارت سازمان مدیریت هر چه سریعتر اجرایی و عملیاتی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۱۴ کارگروه تخصصی زیرمجموعه حوزه مدیریت بحران هستند، گفت: انتظار می‌رود جلسات این کارگروه‌ها تشکیل شود اما متاسفانه مدیران قبلی نسبت به این کارگروه‌ها بی‌اعتنا بودند مدیران جدید هم هنوز این کارگروه‌ها را مطالعه نکردند.

 حاجی زاده با بیان اینکه شهرداری‌ها متولی بحران‌ها در حوزه شهر هستند بر تشکیل جلسات مدیریت بحران دستگاه‌ها به صورت ماهیانه تاکید کرد و یادآور شد: متاسفانه فرهنگ مدیریت در استان با مقوله پیشگیری همخوانی ندارد که این مورد اصلاح شود.

وی ادامه داد: در سیل مانسون اگر دستگاه‌ها پای کار نبودند متحمل خسارت سنگینی می‌شدیم چرا که کانال‌هایی بودند که در طول ۴۰ سال یکبار هم لایه‌روبی نشده بودند بنابراین مقوله پیش‌بینی و پیشگیری از این جهت در اولویت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرا رسیدن فصل بارش‌ها و لزوم آمادگی همه دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم گفت: شورای بحران شهرستان‌ها تشکیل شود و با توجه به ورود اولین سامانه بارشی به استان از فردا شب پلیس راه با توجه به لغزندگی جاده‌ها نکات ایمنی را تذکر داده و رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز استان به مردم اطلاع‌رسانی کند.

وی با بیان اینکه مشکلات دستگاه‌ها در حوزه ماشین‌‌آلات رفع شود، عنوان کرد: ۵ درصد اعتبارات ارزش افزوده باید به حوزه مدیریت بحران اختصاص داده شود که این رقم گاهی به ۴۰ درصد می‌رسد که اعتبارات اختصاص داده به دستگاه‌ها بی‌سابقه بوده است.

وی در ادامه در پاسخ به گلایه شهرداران در خصوص فرسوده بودن ماشین‌‌آلات گفت: طی دو هفته اخیر از محل بند الف ماده ۳۲، ۱۵ میلیارد تومان پول به شهرداری‌ها تزریق شد. از ابتدای سال جاری هم مبلغ ۸۰ میلیارد از محل ارزش افزوده و آلایندگی نفت به شهرداری‌ها اعتبار داده شد لذا شهرداری‌ها مشکلات مربوط به ماشین‌آلات را با توجه به اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از ابتدای سال جاری تاکنون رفع کنند.

حاجی‌زاده بر لایه‌روبی کانال‌های آبهای سطحی و کشاورزی تاکید کرد و افزود: از محل اعتبارات استانی رقم خوبی برای لایه‌روبی کانال‌های اختصاص داده شده که به زودی تخصیص داده می‌شود، ضمن اینکه طبق قانون شهرداری‌ها به طرف درآمد پایدار حرکت کنند.

وی در پایان عنوان کرد: از محل متمم اعتبارات سفر رئیس جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری اختصاص داده شد ضمن اینکه مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبارات ویژه برای حوزه امور عشایر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =