جلوگیری از چاقی با پیتزاهای رژیمی و کم کالری

چکیده: پیتزا یکی از فست فودهای مورد علاقه افراد است. اما برخی افراد به دلیل ترس از چاقی و اضافه وزن نمی توانند از این غذای پرکالری استفاده کنند.
پیتزا یکی از فست فودهای مورد علاقه افراد است. اما برخی افراد به دلیل ترس از چاقی و اضافه وزن نمی توانند از این غذای پرکالری استفاده کنند. در این مطلب می خواهیم به دوستداران پیتزا مژده بدهیم که می توانند برای جلوگیری از چاقی از پیتزاهای کم کالری استفاده کنند.
۱. مارگاریتا
این نوع پیتزا نسبت به انواع معمولی پیتزا از انرژی، چربی و کالری کمتری برخوردار است. برای مثال اگر میزان چربی یک پیتزا معمولی ۲۵.۹ گرم است، میزان چربی این نوع پیتزا فقط ۱۱.۶ گرم است و به عبارتی میزان چربی این پیتزا نسبت به پیتزا‌های معمولی نصف است.
 
۲. پیتزا با نان ذرت
اگر نمی‌توانید منوی غذایی خود را بدون پیتزا تصور کنید، نوع سالمی از پیتزا ایتالیایی را امتحان کنید.
بهتر است برای تهیه پیتزا از نان ذرت استفاده کنید، زیرا به طور معجزه آفرینی می‌تواند جایگزین پیتزا‌های پر کالری باشد.
از استفاده موادی مانند سوسیس و کالباس بر روی پیتزا خودداری کنید و به جای آن از سویا استفاده کنید.
۳. پیتزا سبزیجات
استفاده از این نوع پیتزا باعث می‌شود که هوس شما برا خوردن پیتزا رفع شود؛ همچنین استفاده از سبزیجاتی مانند جعفری، پیاز، فلفل دلمه، گوجه، اسفناج، قارچ، بادمجان و سیر خورد شده نیز به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان و فیبر می‌تواند حتی برای بدن افراد مفید هم باشد.
۴. پیتزا مرغ
یک پیتزای معمولی پر از چربی و کربوهیدرات‌های بیهوده است. برای سبک کردن این غذای راحت و مورد علاقه، به جای نان پیتزای معمولی از نان پیتزای فیبردار و بجای پنیر پر چرب از پنیر کم چرب، استفاده کنید و پیشنهاد می‌شود که برای کاهش میزان کالری موجود در پیتزا، به آن مرغ اضافه کنید و با این کار پروتئین‌های لازم را به بدن برسانید.
 منبع: باشگاه خبرنگاران

Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on print
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.