جدیدترین خبرها

ادارات آب و برق برای تحویل قبض، فیلم و عکس کنتور میخواهند!

برخی ادارات در استان گویا به هر طریقی می‌خواهند مردم را اذیت کنند؛ آن‌ها برای تحویل قبوض آب و برق از مردم فیلم و عکس از کنتور می‌خواهند. در اداره برق کهگیلویه علاوه بر عکس، از مشترکین خود سه دقیقه فیلم با زاویه عمود بر کنتور را از مردم می‌خواستند و بدون آن هیچ قبض تسویه‌ای را صادر نمی‌کردند.
اشتراک گذاری
26 شهریور 1397
کد مطلب : 331488

در پی تماس یک شهروند یاسوجی به این پایگاه خبری مبنی بر اقدام عجیب اداره آب و فاضلاب شهری مادوان، یک قبض آب و یک قبض برق دستم گرفتم و به صورت ناشناس ابتدا وارد اداره آب و فاضلاب شهر مادوان شدم.

از کارمند متولی قبوض خواستم تا میزان بدهی به روز این قبض را صادر کند، اما با بی‌اعتنایی گفت که آخر وقت است و بروید فردا بیایید! اصرار کردم و او نهایتا پشت میز کارش رفت و از من عکس کنتور را خواست.

این تصورم که این کارمند شوخی می‌کند، اشتباه بود و او با قاطعیت بنر و اعلامیه را روی دیوار نشان داد که برای صدور قبوض و تسویه میزان بدهی مشترکین، ارائه عکس از کنتور و معلوم بودن شمارشگر آن را الزامی می‌کرد.

تقاضای پرداخت بدهی قبلی آب را هم اجرا کردم، ولی گویا ارائه عکس لازم بود؛ در همین لحظه پیرمردی وارد شد که سواد خواندن هم نداشت و این کارمند از او نیز خواست که برود عکسی از کنتورش بگیرد و بیاورد!

با تأیید گزارش این مخاطب ،به اداره برق شهرستان بویراحمد رفتم تا وضعیت آنجا را نیز بپرسم.

در کمال تعجب در اداره برق علاوه بر تصویر، از مشترکین خود سه دقیقه نیز فیلم با زاویه عمود بر کنتور را از مردم می‌خواستند و بدون آن هیچ قبض تسویه‌ای را صادر نمی‌کردند.

جای تعجب است که کدام عقل سلیمی این را تصویب کرده است که مشترکین با این همه دردسر‌های اقتصادی برای پول دادن به این ادارات خدمات‌رسان هم باید این همه سختی داشته باشند؟

مگر همه مردم گوشی‌های اندروید دارند؟ مگر همه مشترکین توانایی گرفتن عکس و فیلم را دارند؟

مگر کارمندان این شرکت‌ها و مأموران قرائت کنتور، دقیقا کارشان چیست که در گرمای تابستان زیر کولر مردم را دنبال تهیه فیلم کوتاه می‌فرستند؟

این اقدام ادارات خدمت‌رسان را چیزی جز اذیت کردن مردم نمی‌توان نام نهاد.

جالب اینجا است که تبلیغات آقایان برای الکترونیکی شدن و به روز شدن خدمات پرداخت قبوض گوش فلک را کر کرده، اما می‌بینیم برای تسویه حساب بدهی که مردم می‌خواهند پول پرداخت کنند هم آن‌ها را دنبال نخود سیاه می‌فرستند.

بدون شک این رفتار مسئولان  به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و  انتظار می رود اصلاح این رویه غلط  می رود.

اگر واقعا به مردم برای اعلام شماره کنتور، اعتمادی نیست، مأمور آن‌ها که حقوق هم می‌گیرد برود و از شمارشگر کنتور مطمئن شود.

اگر هم راهی نیست، به مردم اعلام کنند هیچ کس بدون گوشی‌های پیشرفته که این روز‌ها هم با کمتر از چهار میلیون تومان قابل خریداری هستند، وارد شرکت‌های آب و برق نشود.

یا هم دوره‌های تهیه فیلم و مستند برای مشترکین این دو شرکت برگزار کنند تا به نوعی از دل این فیلم‌های کوتاه، استعداد‌ها شناسایی شوند و اشتغالی هم ایجاد شود.

منبع: ریواس جنوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.