آخرین اخبار

خبر فیک برجامی در بازار دلار / قیمت طلا بالا رفت

اقتصادنیوز: قیمت دلار، سکه و طلا امروز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۱ حول محور مذاکرات برجام حرکت کرد.

اشتراک گذاری
15 مرداد 1401
کد مطلب : 2300

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ماه گذشته مذاکرات غیرمستقیم میان علی باقری کنی و رابرت مالی با واسطه جوزپ بورل  با هدف شکستن بن بست در مذاکرات برجام ، بدون پیشرفت در قطر به پایان رسید.

روز گذشته دیپلمات های مذاکرات هسته ای عازم وین شدند تا باری دیگر  بر سر چالش برجام گفتگو کنند . قیمت دلار از روز چهارشنبه در سراشیبی قرار گرفت . 

خبر فیک برجامی در بازار دلار

بازار ارز امروز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه هم حول مذاکرات برجام حرکت کرد . امروز یک خبر فیک برجامی در بین معامله گران  دلار برجسته شد .وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: ایران با کنار گذاشتن شرط خود برای حذف سپاه پاسداران از لیست تروریستی آمریکا موافقت کرده است. ادعای وال استریت ژورنال با واکنش ایران همراه شد.

یک منبع آگاه در تیم مذاکره‌کننده ایران  گفت :جمهوری اسلامی ایران، درخواست حذف سپاه از لیست تروریسم را کنار نگذاشته و ادعاهای رسانه‌ای در این رابطه فاقد اعتبار است. جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم امروز  درباره برجام گفت که طرف های آمریکایی و اروپایی در بحث مذاکرات از خود نرمش نشان داده اند.

معامله گران دلار محتاط شدند 

با این حال سیگنال های ضد و نقیض برجامی موجب شد تا معامله گران دلار امروز به دقت به شهر وین چشم بدوزند و با احتیاط روانه بازار شوند. نرخ دلار امروز نوسان محدودی را ثبت کرد . اسکناس آمریکایی دیروز تقریبا ۵۰۰ تومان کاهش را تجربه کرد و در بازار امروز تقریبا ۵۰ تومان رشد کرد. قیمت دلار سلیمانیه هم امروز نسبت به روز گذشته رنج بود. نرخ دلار در هرات هم که روز گذشته یک کانال را از دست داده بود با ۲۰۰ تومان افزایش کانال دیروز را پس گرفت.

قیمت طلا  بالا رفت 

قیمت اونس طلا امروز بر خلاف دیروز رشد چشمگیری را ثبت کرد. فلز گران بهای جهانی‌ عصر امروز نزدیک به ۲۰ دلار گران شد و در محدوده ۱۷۷۹ دلار قرار گرفت.

با رشد قیمت طلای جهانی بازار طلا در ایران کمتر به دلار توجه کرد و قیمت طلا ۱۸ عیار بر مدار افزایش قرار گرفت.قیمت طلا عصر امروز در ایران ۶ هزار و ۲۰۰ تومان از عصر دیروز بالاتر معامله شد.قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۸۰۰ تومان بود.

مقاومت سکه بازان در مرز حساس 

سکه بازان امروز هم مانند روز چهارشنبه در مقابل کاهش قیمت سکه به زیر محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مقاومت کردند.‌قیمت هر قطعه سکه امامی امروز در محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۷ هزار تومان معامله شد . 

به نظر می رسد که بخشی از سکه بازان به دنبال این هستند که اطمینان حاصل کنند، نوسان قیمت دلار هیجانی نیست. آن ها نمی خواهند سکه های خود را بفروشند و بعد یکباره با رشد دوباره دلار، شوکه شوند. 

ارزش ذاتی سکه امروز ۱۳ میلیون و ۷۵ هزار تومان بود و حباب سکه به واسطه رشد طلا یک درصد پایین تر از دیروز بود.‌ حباب سکه امروز در محدوده ۱۳ درصد قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + یازده =