آخرین اخبار

دوره‌گردهایی که ماهی می‌فروشند/رئیس مرکز بهداشت؛ مردم ماهی را از مراکز مجاز خرید کنند

در جریان بارندگی‌های اخیر، تعدادی از مزارع پرورش ماهی در حوزه شهرستان‌های بویراحمد و دنا تخریب و محصولات آن‌ها تلف شد.

اشتراک گذاری
10 مرداد 1401
کد مطلب : 2223

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، بارش‌های شدید ناشی از سامانه مونسونی در کهگیلویه و بویراحمد سیل به راه انداخت و خسارت زیادی به همه بخش‌ها از جمله بخش کشاورزی وارد کرد.

بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در سیلاب اخیر  ۸۵۶ میلیارد تومان خسارت دید که بیشترین خسارت ناشی از سیل در بخش آبزیان بوده و از ۲۶۰ مزرعه پرورش ماهی، ۱۸۰ مزرعه به طور کامل و یا جزئی آسیب دید.

بعد از این حادثه و تلف شدن تعدادی زیادی از ماهیان براثر سیل شاهد هستیم که برخی دوره‌گردها اقدام به فروش ماهی در اکثر مناطق استان خصوصا مناطق حاشیه شهر می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با توصیه به مردم از آنها خواسته ماهی را از مراکز مجاز خریداری کنند.

محمد یزدان‌پناه بیان کرد: متاسفانه باران‌های اخیر باعث تخریب برخی از مزارع پرورش ماهی شده و چون این ماهی‌ها در آب تلف شده مدتی طول کشیده تا به فروش بروند، لذا هم از نظر شرعی و هم از نظر بهداشتی قابل مصرف نیستند.

وی عنوان کرد: کسانی که قصد خرید و استفاده از گوشت ماهی را دارند ، از مراکز مجاز که مجهز به حوض ماهی زنده هستند خرید کنند.

در همین راستا، دکتر روئین تن رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویر احمد گفت: با افراد دوره گرد و خودروهای فروش ماهی برخورد خواهد شد و به مردم اطلاع می‌دهیم که این ماهی‌ها قابل مصرف نیستند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفده =