آخرین اخبار

بیدل: بانوان ما تشنه کسب مدال در قونیه هستند/ ماریا برای تیم ملی جودو بار فنی داشت

سرمربی تیم ملی جودو بانوان گفت: عدم حضور در مسابقات بین‌المللی به خاطر تعلیق، بچه‌های ما را تشنه مدال کرده و همه آنها فقط به فکر کسب مدال در بازی‌های کشورهای اسلامی هستند.

اشتراک گذاری
10 مرداد 1401
کد مطلب : 2221

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی جودوی مردان و بانوان کشورمان قرار است با ترکیب هفت جودوکار در بخش مردان و هفت جودوکار در بخش بانوان ۱۸ مردادماه در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی حضور پیدا کنند. بانوان جودوکار کشورمان این روزها در سالن جودو آکادمی ملی المپیک تمرینات خود را پیگیری می‌کنند تا طی روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ مردادماه به مصاف حریفان خود بروند.

تکتم بیدل سرمربی تیم ملی جودو بانوان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که شرایط اردوهای تیم ملی جودو بانوان در آستانه اعزام به  بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی چطور است، گفت: ما از ابتدا تا به امروز هفت مرحله اردو برگزار کرده ایم، ابتدا ۱۲ نفر را به اردوها دعوت کردیم و رفته رفته تعداد نفرات کمتر شد و در حال حاضر ۱۵ جودوکار در اردوها حضور دارند. از بین نفرات حاضر در اردوها هفت نفر راهی قونیه خواهند شد. خوشبختانه شرایط اردوها بسیار راضی کنند است، تمرینات تخصصی، وزنه، آمادگی جسمانی و جودو را انجام داده ایم و شرایط فنی بچه بسیار ایده آل است.

وی در پاسخ به این سوال که حضور خانم ماریا میسکوویچ مربی کروات در ایران و برگزاری یک دوره دانش افزایی تخصصی برای تیمم لی جودو بانوان چقدر به سود ملی پوشان بود، گفت: در اردوی مرحله ششم که ما در همدان حضور داشتیم، ماریا مربی کروات به جمع ما اضافه شد. او روی نکات ریز و زاویه بندی ملی پوشان در حمله، تکاتیک های مسابقه، روی تکنیک های ایستاده و روی تکنیک های خاک ملی پوشان خیلی زیاد کار کرد و نکات فنی لازم را به آنها آموزش داد. در پایان این اردوی ۱۰ روزه نیز، او در پایان این دوره دانش افزایی تاکید داشت که ملی پوشان ما از لحاظ استقامت و قدرت بدنی خیلی آماده هستند. در مجموع حضور ماریا برای ما بار فنی داشت.

بیدل در ادامه صحبت های خود، اظهار داشت: در طول این اردوی آموزشی، یک سری نقاط ضعف و قوت بازیکنان نیز شناسایی شد. به هر حال ماریا در گذشته یک مسابقه دهند بود و مدال های مختلفی را کسب کرده و به راحتی می توانست نقاط ضعف ملی پوشان را شناسایی کند. ماریا در این مدت ورود به تکنیک و غافلگیر کردن حریف را به بچه ها آموزش داد.

سرمربی تیم ملی بانوان در مورد اینکه برگزاری اردوی مشترک میتوانست به تیم ملی جودو بانوان کمک کند، خاطر نشان کرد: اگر ما می توانستیم در یک مرحله اردوی مشترک حضور داشته باشیم، بدون شک بچه های تیم ملی از لحاظ آمادگی شرایط بهتری می توانستند پیش از اعزام به ترکیه داشته باشند اما با توجه به تعلیق جودوی ایران و حساسیت ماجرا این فرصت را از دست دادیم . ما در دوره های قبل  که در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی حضور داشتیم موفق به کسب مدال شدیم  و در این دوره هم شانس کسب مدال داریم.

بیدل در پاسخ به این سوال که از نظر شما آیا شرایط فنی ملی پوشان به گونه ای است که ما در قونیه شانس کسب مدال داشته باشیم، گفت: انگیزه ملی پوشان ما برای کسب مدال واقعا بالا است. با توجه به شکل و شمایل تمریناتی که آنها در طول این مدت داشتند، کاملا مشخص است که بچه ها بدنبال کسب مدال هستند. عدم حضور در مسابقات بین المللی به خاطر تعلیق بچه های ما را تشنه مدال کرده و همه آنها فقط به فکر کسب مدال در بازی های کشورهای اسلامی قونیه هستند.

وی در ادامه افزود: برای شرایطی که در حال حاضر ملی پوشان دارند، باید از آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون تشکر کنیم. هر آنچه برای برایی اردوی نیاز بوده در این مدت کوتاهی نکرده است. از لحاظ تغذیه، خوابگاه، لباس و اردوی تمرینی واقعا شرایط خوبی برای ما مهیا بوده است. اردوهای ما بدون تعطیلی و پشت سرهم برگزار شده و این موضوع باعث شده تیم حالا پیش از اعزام به ترکیه آماده باشد. از طرفی حضور بهاروند نایب رئیس بانوان گه فردی فنی است، روحیه ملی پوشان را بالا برده است.

سرمربی تیم ملی جودو بانوان در پایان صحبت های خود، گفت: رفته رفته به زمان اعزام نزدیک می شویم و برای همین قرار است مرحله آخر اردوی تیم ملی در گیلان باشد. شرایط آب و هوایی شمال نزدیک به شهر قونیه محل برگزاری بازی های همبستگی کشورهای اسلامی است و این فضای شرجی می‌تواند ملی پوشان را با آب و هوای قونیه آشنا کند. امیدوارم با حمایت مسئولان فدراسیون و زحمات تمام مربیان تیم ملی،سرپرست اردوها و … در قونیه ملی پوشان بدرخشند و بعد از این همه مدت با کسب مدال مردم و خانواده جودو خوشحال شوند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − شش =