آخرین اخبار

زیباترین پیست‌های فرمول یک در کدام کشورهاست؟/ مسیرهای شگفت‌انگیز و تبدیل پایگاه هوایی به پیست +تصاویر

پیست‌هایی برای فرمول یک در جهان طراحی شده که برخی از آنها جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای دارند.

اشتراک گذاری
09 مرداد 1401
کد مطلب : 2194

به گزارش خبرگزاری فارس، فرمول یک همه چیز در مورد سرعت و مهارت است. تماشای رانندگان برتر با سریع‌ترین و پیشرفته‌ترین خودروهای مسابقه‌ای که برای قهرمانی جهان رقابت می‌کنند، به سادگی جذاب است با این حال در کنار هیجانی که این مسابقات دارد نمی‌توان مسیرهای شگفت‌انگیزی را که به زیبایی و فنی طراحی و به جدیدترین امکانات برای بهبود تجربه کلی مجهز شده‌اند، از دست داد.

از زمان افتتاح جایزه بزرگ فرمول یک در سال ۱۹۵۰ بیش از ۷۰ پیست میزبان مسابقات بوده است. در زیر نگاهی به ۱۰ مورد از محبوب‌ترین پیست‌های فرمول یک می‌اندازیم که باید در فهرست مکان‌هایی  باشد که باید از آنها بازدید کنید:

۱. مونزا از زمان شروع مسابقات میزبان حداکثر تعداد مسابقات گرندپری بوده است. از سال ۱۹۲۲، ۷۲ مسابقه در این پیست برگزار شده است. پیست مونزا به عنوان «معبد سرعت» شناخته می‌شود. پیست خیابانی ایتالیا دارای شکن‌هایی است که سرعت را بدون توقف کامل ماشین‌های مسابقه ثابت نگه می‌دارد و همچنین فرصت‌های سبقت خوبی را فراهم می‌کند. پیست جایزه بزرگ ایتالیا با ۵۳ دور ۵.۷۹۳ کیلومتر طول دارد و هواداران را در سکوهای بزرگی که عمدتاً بدون سرپوش هستند، در خود جای می‌دهد.

۲. دومین کشور کوچک جهان ۶۸ بار مسابقات قهرمانی جهان را در این پیست فوق‌العاده برگزار کرده است. پیست خیابانی موناکو آخرین پیست واقعی و قدیمی در فرمول یک در نظر گرفته می‌شود در حالی که طول آن حدود ۳.۳۴ کیلومتر و از سال ۱۹۲۹ میزبان مسابقات بوده است این پیست در سال ۱۹۵۰ شروع به برگزاری مسابقات فرمول یک کرد و در نتیجه دومین پیست شد. 

۳. سیلورستون انگلیس میزبان اولین مسابقه از ۷ مسابقه گرندپری در سال ۱۹۵۰ بود و از آن زمان تاکنون ۵۷ بار گرندپری بریتانیا را برگزار کرده است. این پیست که در سال ۱۹۴۲ ساخته شد، قبل از اینکه به طور کامل به مدار فرمول یک تبدیل شود، یک پایگاه هوایی قدیمی برای نیروی هوایی انگلیس بود. شکل پیست گرندپری بریتانیا برای همه رانندگان و طرفداران فرمول یک “مکه” در نظر گرفته می شود که البته در طول سال‌ها تغییر کرده است. برای اطمینان از ایمنی، تعدادی گوشه به مدار خیابان اضافه شده اما شکل اصلی مدار هنوز دست نخورده باقی مانده است. ۵۲ دور در این پیست وجود دارد که اندازه آن ۵.۸۹۱ کیلومتر است.

۴. پیست مونترال کانادا به عنوان یکی از مرگبارترین پیست‌های مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک شناخته می شود که از سال ۱۹۷۸ میزبان گرندپری بوده است. این پیست در سال ۱۹۶۷ برای نمایشگاه جهانی اکسپو ایجاد اما در نهایت به پیست تبدیل شد.با ۴۱ مسابقه، این مسیر خیابانی به دلیل تنظیمات منحصر به فرد و غیر متعارف خود که شامل دو پیچ تند، دو مسیر مستقیم و یک منحنی مارپیچ خطرناک است، محبوب شد. این پیست ۷۰ دور دارد و ۴.۳۶۱ کیلومتر است.

۵. مارینا بای سنگاپور؛ مسابقه شبانه در این پیست جدید در سنگاپور در واقع برای طرفداران فرمول یک لذت بصری است. پیست خیابان مارینا بی در سال ۲۰۰۸ بخشی از صحنه قهرمانی جهان و در همان سال با میزبانی مسابقه فرمول یک در طول شب در همان سال تاریخ ساز شد. جالب اینجاست که از آن زمان تاکنون این پیست ۱۳ جایزه بزرگ را میزبانی کرده است.

این پیست به دلیل سطح ناهموارش می‌تواند از نظر فیزیکی برای رانندگان فرمول یک سخت باشد. پیست سنگاپور با ۶۱ دور و ۱۸ پیچ منحصربه‌فرد است.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 10 =