آخرین اخبار

دو مدال طلای ایران در روز اول مسابقات جهانی تکواندو

روز اول رقابت‌های تکواندو قهرمانی نونهالان جهان برای تیم ملی ایران با ۲ طلا و یک نقره به پایان رسید.

اشتراک گذاری
06 مرداد 1401
کد مطلب : 2146

به گزارش خبرگزاری فارس، پنجمین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان جهان صبح امروز با حضور ۶۶۹ تکواندوکار از ۹۰ کشور جهان به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه آغاز شد.

تیم ملی ایران در روز نخست ۴ نماینده داشت که حاصل تلاش آن‌ها دو طلا و یک نقره بود.

ساینا علیپور تکواندوکار وزن ۵۱- کیلوگرم تیم ملی کشورمان  با کسب پیروزی مقابل همه رقبا موفق به کسب مدال طلای وزن ۵۱- کیلوگرم شد. وی در مبارزه پایانی «ماگدالینی کلا کالا» از یونان را پیش روی داشت و در ۲ راند متوالی و با نتایج ۶ بر ۴ و ۱۱ بر ۵ صاحب برتری شد و روی سکوی نخست جهان ایستاد. 

علیپور دور نخست استراحت داشت و سپس «وروک» از هلند را در دو راند شکست داد و در ادامه «وانیا رانکوف» از صربستان را نیز با همین نتیجه از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله نیز ۲ بر صفر در اند شماری برابر «یارا حمزه» از آلمان صاحب پیروزی شد و به دیدار نهایی راه پیدا کرد.

برای تیم ملی تکواندو ایران در روز نخست  باران جمال لیوانی و ساینا علیپور ۲ نشان طلا و  محمد عرفان زارع هم نشان نقره کسب کردند. 

امیرحسین ولی محمدی در وزن ۶۵+ کیلوگرم دیگر نماینده کشورمان در مسابقات امروز بود که در گام نخست برابر «خدایتوف جواهیرجون» از ازبکستان ۲ بر صفر باخت و حذف شد.

پنجمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان تا روز یکشنبه نهم مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − دوازده =