آخرین اخبار

هشدار جدی به مردم شهرستان دنا در ستاد بحران/کوهنوردی ممنوع؛ خطر در ساحل رود بشار

در نشست ستاد بحران شهرستان دنا نسبت به بارندگی‌های سیل آسای چند روز آینده هشدار جدی داده شد.

اشتراک گذاری
05 مرداد 1401
کد مطلب : 2110

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از سی‌سخت، جلسه ستاد بحران به دستور فرماندار دنا جهت آمادگی دستگاههای خدمات رسان برای مقابله با خطرات احتمالی بارندگی پایان هفته برگزار شد.

فرماندار دنا در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان بر آماده باش کامل دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان و همچنین مردم و شهروندان در خصوص پیش بینی های هواشناسی هشدار داد و گفت: با توجه به اعلام وقوع بارندگی شدید توسط اداره کل هواشناسی دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان باید در آماده باش کامل باشند.

رئیس ستاد بحران شهرستان دنا اظهار داشت: تمامی مرخصی ها و ماموریت های مدیران شهرستان تا اطلاع بعدی لغو است و دستگاه‌های مربوطه با پشتیبانی ادارات استانی خود آمادگی کامل برای مقابله با بحران پیش روی را داشته باشند.

فرماندار دنا با تاکید بر اینکه شهروندان از حضور در تفرجگاه‌ها و تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها به طور جد پرهیز کنند گفت: مردم با رعایت اصول ایمنی به دستگاه‌های امدادگر و خدمات رسان کمک کنند و از صعود به ارتفاعات، پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده، حضور در تفرجگاه ها، اتراق در حاشیه  رودخانه‌ها خصوصا رودخانه بشار دوری کنند.

درخشان زاده در حاشیه بازدید از مناطق عشایر نشین هم اظهار داشت: توصیه می گردد دامداران حوزه شبلیز که بیشتر از همه مناطق در خطر سیلاب قرار دارند رعایت همه موارد و احتیاط لازم را انجام تا دچار خسارت احتمالی نشوند. 

فرماندار دنا  هم با توجه به اعلام هشدارها و نقشه های پیش یابی هواشناسی نسبت به وقوع احتمالی سیلاب در مناطق این شهرستان بر ضرورت آمادگی همه دستگاه های خدمات رسان برای مدیریت بحران و کاهش خطرات ناشی از بارش های سیل آسا تاکید کرد.

 روستا معاون فرماندار دنا در جلسه ستاد مدیریت بحران گفت : با توجه با آشنا بودن این شهرستان به حوادث  تمامی مدیران و اعضای شورای اداری به ویژه دستگاه های خدمات رسان باید در آمادگی کامل و در دسترس باشند و گوشی موبایل آنها هم در طول شبانه روز روشن باشد.

معاون فرماندار دنا ادامه خاطرنشان کرد: بخشداران و دهیاران شهرستان هم باید از هم اینک نسبت به لایروبی رودخانه ها و مسیل ها و اعلام هشدارهای لازم به مردم و شهروندان اقدام کنند و برای مقابله با هرگونه خطرات ناشی از وقوع بارش های سیل‌آسا طی روزهای آینده در منطقه در آمادگی کامل بوده و با تمامی تجهیزات و امکانات موجود اعم ازسنگین و سبک، امدادی، خودرویی آماده باشند.

وی از مردم و شهروندان و گردشگران خواست که ظرف روزهای آینده و تا پایان هفته جاری از حضور در مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها و مناطق اطراف به طور جد خودداری کنند.

 معاون فرماندار دنا عنوان کرد: بخشداران و شهرداران با آمادگی کامل شهرهای سی سخت و پاتاوه را مدیریت کنند تا از وقوع هر گونه حوادث احتمالی جلوگیری شود.

مصوبات جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان دنا

مسیر جاده گردشگری کوه گل برای چند روز که احتمال بارندگی وجود دارد توسط شرکت برف و آفتاب مسدود شود.

با توجه به اینکه روستای کره در مسیر سیل قرار دارد و سیل بند ها اشباع شده است، بنیاد مسکن با کمک شهرداری پاتاوه نسبت به تخلیه سیل بندها و بازگشایی مسیرها همکاری لازم داشته باشند.

لایروبی مسیرها و خیابانها شهری از طریق شهرداران سی سخت و پاتاوه.

لغو تمام تورهای کوهنوردی از طریق اداره ورزش و جوانان.

بانکها ،بیمارستانها،پمپ بنزین ها نهادهای امنیتی،مخابرات،نانوایی ها ژنراتور یا موتور برق جهت تامین برق مورد نیاز در مواقع اضطراری در اداره متبوع آمادگی کامل داشته باشند.

بخشداران به دهیاران اعلام گردد تا به روستاهای محل خدمت بخصوص عشایر، زنبورداران،پرورش دهندگان طرحهای ماهی ،کشاورزان همچنین عشایر رودخانه ها اطلاع رسانی تا جهت جلو گیری از خطرات احتمالی در حال آماده باش و تمهیدات لازم مدنظر قرار دهند.

جهاد کشاورزی به کشاورزان اطلاع رسانی کند تا جهت سرآبندی جداول کشاورزی (برنجکاری)و پرورش  دهندگان ماهی و زنبورداران تمهیدات لازم را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

 

 

 



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =