آخرین اخبار

آیین‌نامه‌ای برای انتخاب خودی ها در کمیته ملی المپیک/ ماندگاری شیفتگان خدمت یا تشنگان قدرت!

معرفی ۵ خبره ورزشی از سوی هیات اجرایی کمیته ملی المپیک این انتقاد را از سوی اهالی ورزش مطرح کرده که چطور افرادی که ریاست فدراسیونی را عهده‌دار نیستند باز هم در جمع خبرگان علاقه دارند به ورزش خدمت کنند؟

اشتراک گذاری
03 مرداد 1401
کد مطلب : 2061

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در فاصله ۳ روز مانده به ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات کمیته ملی المپیک، جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صبح روز یکشنبه برگزار شد و ۵ خبره ورزشی معرفی شدند اما این انتخاب‌ها انتقاداتی را به کمیته ملی المپیک وارد کرده است. علاوه بر ۵ عضو هیات اجرایی، گزینه‌های دیگری هم بودند اما هیچ کدام نتوانستند آراء لازم را به خود اختصاص دهند تا با وجود انتقادات به اعضایی که بدون فدراسیون هستند، باز هم آنها در جمع خبرگان قرار بگیرند.

* بدون فدراسیون اما عاشق خدمت!

مجید کیهانی و مجید شایسته ۲ عضو هیات اجرایی هستند که سالهاست ریاست فدراسیونی را برعهده ندارند اما به دلیل انتخاب اعضا برای ۴ سال، راهی جز حضور آنها تا پایان دوره نبود. با وجود اینکه این تفکر وجود داشت با پایان دوره ۴ ساله کمیته ملی المپیک، تغییراتی در هیات اجرایی ایحاد خواهد شد اما در کمال ناباوری اسامی این ۲ عضو هیات اجرایی در بین نامزدهای خبرگان ورزشی قرار گرفت و جالب اینکه آراء لازم را هم کسب کردند تا این دوره برای پست‌های دیگری به ورزش خدمت کنند!

این ۲ رئیس فدراسیون در زمان ریاست خود در تنیس و دوومیدانی عملکرد خوبی نداشتند و بارها مورد انتقاد اهالی ورزش قرار داشتند اما حالا بعد از ۴ سال حضور در هیات اجرایی در تلاش خدمت عاشقانه برای ریاست یا نایب‌رئیسی کمیته هستند.

* معاونان دولت روحانی رای آوردند، معاون دولت رئیسی نه!

با رای مثبت هیات اجرایی مهین فرهادی‌زاد و فریبا محمدیان ۲ معاون امور بانوان وزارت ورزش در دوره دولت قبل به عنوان ۲ بانوی خبره معرفی شدند و نکته جالب اینجاست که مریم کاظمی‌پور معاون وزیر ورزش در دوره حمید سجادی از هیات اجرایی نتوانست رای لازم را اخذ کند. 

این ۲ خبره ورزشی در انتخابات کمیته رای خواهند داشت و از بین آنها یکی برای ۴ سال نایب‌رئیس بانوان خواهد بود. فریبا محمدیان در حال حاضر نایب‌رئیس بانوان فدراسیون والیبال است. وی در زمان معاونتش در امور بانوان مدت‌ها به دلیل بازنشستگی و ادامه فعالیت مورد انتقاد قرار گرفته بود.

* آیین‌نامه‌ای برای خودی‌ها

انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی بهمن ماه سال گذشته برگزار نشد که موضوع تدوین آیین‌نامه برای انتخابات و همین طور معرفی خبرگان ورزشی مطرح شد که تصویب آن خود زمان‌بر بود. به هر حال بعد از چند ماه هر ۲ آیین‌نامه به تصویب رسید اما موضوع خبرگان ورزشی طوری بود که از همان ابتدا مطرح شد این آیین‌نامه برای خودی‌ها نوشته شده و جلوی ورود خیلی‌ها را خواهد گرفت که حالا با انتخاب خبرگان مشخص شد این انتقادات نادرست هم نبوده است.

آیین‌نامه توسط هیات اجرایی مورد تصویب قرار گرفته؛ جمعی از نامزدهای خبرگان هم از بین همین هیات اجرایی انتخاب شده‌اند و همان اعضا به خودشان رای داده‌اند که همین اتفاق شائبه مهندسی انتخابات را به اذهان متبادر می‌کند. حالا این انتقادات به معرفی خبرگان وارد شده افرادی که عملکرد خوبی در زمان ریاست خود در فدراسیون‌های‌شان نداشته‌اند چطور به عنوان خبره معرفی می‌شوند که بتوانند کاندیدای ریاست و نایب رئیسی شوند؟ کیهانی که در زمان ریاستش در کمیسیون مالی و بودجه نتوانست حتی یک اسپانسر برای کاروان ایران جذب کند چطور می‌تواند زمام اموری را در دست بگیرد که باید با ۵۳ فدراسیون ارتباط داشته و اعتبارات مالی آنها را تامین کند؟

* صالحی‌امیری برای ریاست ثبت‌نام می‌کند؟

با معرفی خبرگان ورزشی و حذف چهره‌هایی مانند کیومرث هاشمی و مناف هاشمی، شایعات زیادی در مورد حضور دوباره سیدرضا صالحی‌امیری مطرح می‌شود. او که از دوستان نزدیک حسن روحانی رئیس جمهوری وقت بود و توانست اعتبارات خوبی را برای کمیته و فدراسیون‌ها بگیرد حالا در میان ورزشی‌ها چهره محبوبی است. اگرچه او به صراحت اعلام کرده قصدی برای ماندن در کمیته ندارد اما حالا با معرفی خبرگان این شایعه بیش از گذشته قوت گرفته که شاید او را در بین نامزدهای ریاست ببینیم.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =